Beste (en vooral simpelste) manier om wifi-bereik te vergroten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulsanders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2010
Beste forum lezer,

Heel graag hoor ik van jullie (indien mogelijk in 'Jip en Janneke taal') wat voor ons de beste, meest voordelige en vooral simpelste manier is om ons wifi-bereik te vergroten. Ik ben nl. zelf niet zo technisch ...

Onze situatie is als volgt:

Wij hebben kabel van Ziggo met een max. snelheid (bekabeld) van 120/10 Mbps. en draadloos komt dit (in de buurt van Router) op zo'n 20/8.5 Mbps.

Wij hebben een modem van Ziggo (Ubee, EVM3200) en een Sitecom Router (300N).
Verder hebben wij in een andere ruimte (tuinhuisje) een zg. 'repeater' staan (Ruckus MediaFlex 2211). Deze Ruckus schijnt heel goed te zijn, maar eerlijk gezegd weet ik niet of hij optimaal werkt (ingesteld is).

Wij hebben nu goed en stabiel draadloos internet in het hoofdhuis (zie boven) en matig en fluctuerend draadloos internet in het zomerhuis (van 5/2 Mbps. tot 16/8 Mbps.). Dit is vooral hinderlijk met de iPad, want hier is de verbinding en snelheid nog onstabieler en inconsequent.

Wat wij graag willen is een beter, sneller en stabieler wifi-bereik in het tuinhuisje en tevens draadloos internet behouden in het hoofdhuis.

Laatst zei iemand tegen mij dat ik het best in de Sitecom Router een netwerkkabel moet pluggen, de kabel buiten moet ingraven en dan in het zomerhuisje een access point moet koppelen aan de kabel.

Mijn vragen:
- Wat is nu wijsheid?
- Is de bovenstaande oplossing de beste?
- Kan ik de Ruckus event. als access point gebruiken?
- Kan deze combinatie van apparatuur goed met elkaar overweg?
- Waar moet ik vooral opletten? (do's en don'ts)
- Als ik iets moet aanshaffen, wat adiviseer je dan?
- Nog andere suggesties?

Heel erg bedankt voor jullie moeite.

Groet,

John

Welkom op Helpmij! :thumb:

Als het tuinhuis is voorzien van elektra, zou je het met een setje (200 Mbs) homeplugs kunnen proberen... Graven in tuinen (vooral bij dit weer) is niet echt grappig... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan