Beste Firewall ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Ik gebruik op dit moment Sygate Personal Firewall ben er heel tevreden over
alleen het probleem is dat symantic deze concurent heeft opgekocht en er geen updates meer komen

daarom de vraag of iemand mij een goede Firewall kan aanbevelen
een die net als Sygate weinig van men pc vergt

GEEN Norton :confused: die lust ik niet
voor de rest freeware of betaalde versie maakt me niet uit als ze maar goed zijn

Zone Alarm!!

www.zonelabs.com

Maar je kan Sygate gewoon blijven gebruiken aangezien een firewall geen updates nodig heeft. Hier hebben we onlangs al eens een topic over gehad. Een firewall moet je poorten dichthouden en uitgaande programma´s controleren. Hiervoor zijn geen updates nodig!

Laatst bewerkt:
Het is niet erg dat er voor Sygate geen updates meer komen.

Een firewall hoeft niet ge-update te worden ( met uitzondering van productupgrades naar nieuwe versie enz. ) zoals een virusscanner wel ge-update moet worden.
Dus ik zou Syate gewoon blijven gebruiken, het is een top firewall.

Verder is er niet echt een beste firewall.
Je firewall moet je goed instellen, dat is het belangrijkst.

Als je toch een nieuwe wilt, is Comodo goed, of bijv. Kerio Personal Firewall. of de bekende ZoneAlarm

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de antwoorden
weer wat wijzer geworden :thumb:

PS
zal die Comodo wel eens proberen

Het is niet erg dat er voor Sygate geen updates meer komen.

Een firewall hoeft niet ge-update te worden ( met uitzondering van productupgrades naar nieuwe versie enz. ) zoals een virusscanner wel ge-update moet worden.
Dus ik zou Syate gewoon blijven gebruiken, het is een top firewall.

Verder is er niet echt een beste firewall.
Je firewall moet je goed instellen, dat is het belangrijkst.

Als je toch een nieuwe wilt, is Comodo goed, of bijv. Kerio Personal Firewall. of de bekende ZoneAlarm
Hoi mijn ervaring met kerio is dat ik hem hellemaal niet zo best vindt,hiervoor had ik seagate maar toen had ik geen internet meer.

Ik denk dat het instellenm van je firewall idd het aller belangrijkst is groeten nixs

@nixs, iedereen heeft andere ervaringen met een firewall.
Kwalitatief is Kerio erg goed, maar het is geen '' makkelijke '' firewall.

En welke maakt niet heel veel uit, maar het gaat inderdaad om het goed instellen.

@nixs, iedereen heeft andere ervaringen met een firewall.
Kwalitatief is Kerio erg goed, maar het is geen '' makkelijke '' firewall.

En welke maakt niet heel veel uit, maar het gaat inderdaad om het goed instellen.
Daar geef ik je 100% gelijk in je moet echt weten wat je doet na de goede instellingen heb je er een goed firewall aan je moet dan ook eerst readme lezen.

Een fijn weekend iedereen ......nixs

Dan zijn we het 100% met elkaar eens!:thumb:

Een belangrijk verschil is het gebruikersgemak en de interface.
De ene firewall ziet er wat overzichtelijker uit de andere, dat is wel belangrijk voor beginners met firewalls enz. Anders maakt het niet zoveel uit, en kom je er wel achter.
En daar zijn inderdaad ook readme voor.:)

Even inhaken, heb Kerio gehad en die liet constant twee poorten open 80 en ....nog ééntje.
Heb me suf zitten pielen en via nucia hulp gezocht maar poorten bleven open. Toen maar Sygate erop en hopla alles stealth...toch raar....

Vreemd, en poort 80 is ook nog eens een bekende poort.
Ik heb nu ook Sygate erop, werkt perfect. Hele goede firewall.

Ik weet het en was er ook niet blij mee. Kijk die poort moet open staan anders heb je geen internet maar dat mag niet gezien worden tijdens een scan dan moet hij gewoon niet bestaan.
Nou ja, heb nu sygate en die houd de boel potdicht. Heb ook nog even Comodo gehad en zag er gelikt uit maar die was de oorzaak van vastlopers...

Ik weet het en was er ook niet blij mee. Kijk die poort moet open staan anders heb je geen internet maar dat mag niet gezien worden tijdens een scan dan moet hij gewoon niet bestaan.
Nou ja, heb nu sygate en die houd de boel potdicht. Heb ook nog even Comodo gehad en zag er gelikt uit maar die was de oorzaak van vastlopers...

Ik gebruik sinds dat ik mijn vraag stelde Comode is best goed en ik heb tot op hede geen last van vastlopers

@ Gillian, ik heb Comodo ook gebruikt en ben er ook tevreden over.
Comodo is ook een duidelijke en overzichtelijke firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan