Beste Gaming Videokaart Laptop??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Wat is op dit moment de beste Gaming videokaart voor een Laptop?

Hoi,

De gtx 580M van nividea op de voet gevolgd dor de 6990 van amd.

Hoi,

Denk het niet maar over het algemeen is hij toch niet te herplaatsen in bestaand notebook wegens opbouw en koeling of is dat de bedoeling niet.

Nou weet je wat het is? Ik heb een Samsung RC730-S01NL met de volgende specs:

Intel Core i7 2630QM
4 GB werkgeheugen
640 GB harde schijf
NVIDIA GeForce GT 540M

En zou graag de best mogelijke videokaart er in willen hebben, vandaar de vraag

Hoi,

Ja dat dacht ik al maar zoals eerder geschreven gaat dat helaas niet lukken:(:(

Betekent dit dat ik mijn videokaart helemaal niet kan vervangen voor een betere, of zijn er betere videokaarten die er wel in passen? En zo ja, welke dan?

Alvast bedankt voor je goeie hulp Modag :D

Hoi,

Over het algemeen hebben ze dat goed afgeschermd om een andere videokaart erin te bouwen.

Ik denk dat daar op z'n best een GT555M in gaat passen. Die gebruikt ongeveer hetzelfde watt aan stroom, en zal daarom ongeveer evenveel hitte produceren. Je zou misschien nog kunnen gokken op de GTX560M, maar dat weet ik niet 100% zeker.

OK, ja het is voor mij natuurlijk wel belangrijk om te weten of dat de GTX 560M gaat passen in mijn Laptop, hoe kom ik daar achter?

videokaarten kan je niet veranderen in een laptop, zit allemaal vast gesoldeerd.

Je kunt alleen van kaart wisselen als je een MXM slot hebt zover ik weet. Ben er vrijwel zeker van dat geen enkele Samsung dat heeft. Videokaarten upgraden is meestal alleen mogelijk in bepaalde barebone systemen die door selecte bedrijven als XNoteBooks en BTO geleverd worden. Mijn Xnotebook Sense heeft de videochip ook gewoon op het moederbord gesoldeerd. Niets te vervangen dus.

of je moet goed kunnen solderen vaak zijn die gpu's op het moederbord vast gesoldeerd...

En dan zou het nog niet werken aangezien niet alle GPU's hetzelfde zijn qua chip design. Het gaat dus gewoon niet werken.

Tenzij het hier een MXM slot betreft, wat nog steeds niet duidelijk is!

Die worden echt maar sporadisch toegepast op notebooks. Op notebooks voor de gewone consument heb ik ze nog nooit gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan