Beste kwaliteit met NERO

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, waar kan ik bij NERO 7 Premium instellen, dat ik een DVD wil branden met de beste kwaliteit. Volgens mij als je de beste kwaliteit wilt hebben kan er niet meer dan 1 uur op een DVD. Maar als ik bv. 1,5 uur brand op een DVD, dan zie je op de DVD dat ie n og niet vol is. Dan heb ik, denk ik, toch niet de beste kwaliteit en dat wil ik wel!

Gaarne jullie advies om de beste kwaliteit te branden.

Martin

Met vision, kun toch kiezen, hoe groot de schijf is, die wordt dan optimaal gebruikt, en de video wordt aangepast aan die groote, dan heb je de beste kwaliteit.

Het hangt natuurlijk ook af van de bron, want het is natuurlijk moeilijk om iets te beter te branden dan dat het is.
Maar zoals LP al zegt met Nero Vision kun je het eens proberen.

Ik begrijp dat allemaal, maar als ik een film heb van bv. 35 minuten en ik brand deze met NERO op een DVD, dan zie ik op het schijfje dat er maar een gedeelte gebrand is en dan krijg ik de indruk dat niet de beste kwaliteit is gebruikt.Maar hoe moet ik het dan instellen?
Ik doe gewoon in Vision importeer MPG2 bestand en dan branden!!!

Martin Clarijs

Mpeg2 bestanden, worden gelijk verwerkt in een vob file, want dat is immers al mpeg2, en beter worden ze niet, maar moeten wel hetzelfde zijn, als de losse mpeg.

Probeer die film in avi te krijgen, want vaak zijn ze daaruit al een keer omgezet.

Hallo ik importeer altijd de reeds in MPG omgezette AVI's.
Is het dan beter om AVI's te importeren?
Krijg je daardoor een betere kwaliteit?

Martin

Nog beter, de DVD, want een geripte DVD wordt eerst omgezet in een AVI, dan weer in mpeg2, en dan wordt de beeldkwaliteit er zeker niet beter op.

En met een AVI, maak je zelf de best mogelijke kwaliteit, na een gedownloade DVD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan