Beste manier om je laptop accu te sparen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bevers

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
9
Dag,

Sinds kort heb ik een kleine laptop aangeschaft:

Acer Aspire One 721 met een AMD Athlon II Neo Processor K125 (1.7 Ghz)

Hiervoor had ik ook een Acer Aspire, maar dan een veel oudere versie waar ik zo'n 3 jaar nou mee heb gedaan. Bij mijn vorige Acer weet ik nog dat ik na zo'n half jaar mijn batterij naar de filistijnen had geholpen, omdat ik constant aan de stopcontact verbonden was. Mijn batterij ging zo'n 4 minuten mee als gevolg. Ik heb (dom genoeg) een nieuwe batterij ter waarde van 130 euro gekocht die ik vrijwel niet gebruikt heb (heel zonde, als je nagaat dat mijn laptop niet meer dan 150 euro zal opleveren). Maar goed, mijn vraag is als volgt. Is het voor mijn nieuwe laptop handig om

1: mijn accu steeds tot 100% opladen en dan de stekker uittrekken en weer opladen wanneer hij bijna weer leeg is enz. ?
2: Mijn batterij uithalen en mijn laptop constant aan het net verbonden laten?
3: Gewoon zoals altijd blijven doorgaan met het net verbonden te blijven zoals ik altijd heb gedaan, want de bedrijven hebben al iets tegen gevonden?

Mij lijkt optie 1 het beste, maar hierbij moet ik altijd opletten wanneer het 100% opgeladen is en wanneer het bijna weer leeg is. (lees: ik ben lui)
Optie 2 is ook aantrekkelijk, omdat ik een keer mijn vriend dit heb zien doen. Alleen zit ik te twijfelen of dat wel handig is, want dan is de interface waar de batterij altijd hoort te zijn open voor de omgeving (stof, lucht, vuil enz) en ik weet niet of dit zijn nadeel kan hebben? Ook weet ik niet of het mogelijk zou zijn om je batterij weer zomaar in te doen terwijl je laptop aanstaat mocht ik hem even willen verplaatsen.
Optie 3 klinkt misschien stom, maar ik heb het toch bij gezet omdat ��n van mijn vrienden zei ''Waarschijnlijk hebben meer mensen last gehad van zoiets en hebben de bedrijven iets tegen gevonden, je kan denk ik gewoon aangesloten blijven op het net en het zal geen nadelen hebben voor je batterij''.

Kan iemand mij hier helpen en een paar mythes voorgoed de wereld uitzetten?

Bij voorbaat dank,

-Bevers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan