• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beste manier om meerdere defined names tegelijkertijd te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LennartRoest

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Hoi allen,

Ik zoek naar de meest handige manier om meerdere defined names aan te maken. Ik weet dat dit kan via Formules -> Maken o.b.v. selectie -> Bovenste rij.

De vraag luidt: hoe zorg ik er voor dat als ik dit doe, de dropdown die hieruit volgt met INDIRECT de juiste lengte heeft. Ik krijg nu steeds dezelfde dropdown lengtes terwijl de ranges niet even lang zijn..

Ik kan het probleem wel oplossen door handmatig de ranges te selecteren, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet automatisch kan.

Een tweede vraag: het is gewenst dat de ranges uitbreidbaar zijn door er een Tabel van te maken zodat de dropdown meegroeit als je zaken toevoegt. Kan mijn eerste vraag beantwoord worden met gebruik van maar één tabel of moet je hiervoor voor deze 'meerdere defined names vraag' van elke kolom een tabel maken..?

Hopelijk is de vraag duidelijk, bedankt alvast!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan