Beste oplossing voor muziek/video in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

GD1969

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2013
Voorop gesteld, ik ben zeker geen computer expert, maar ik ben nu al enige weken op internet aan het zoeken naar de beste oplossing voor onderstaande muziek en video oplossing en kom er niet uit. Mijn idee is het volgende:
  • Ik wil al mijn muziek op één locatie opslaan zodat ik vanaf mijn laptop, pc iphone etc er bij kan en muziek kan afspelen.
  • Ik wil die muziek ook kunnen afspelen op een geluidsinstallatie(s), waarbij die geluidsinstallatie ook een cd moet kunnen spelen en radio weergeven.
  • De af te spelen muziek op de installatie wil ik kunnen selecteren via mijn ipad (en wellicht iphone)
  • Ik zou ook graag gedownloade video’s op een zelfde wijze kunnen benaderen en afspelen. Dat mag op dezelfde locatie maar ook (bijvoorbeeld een NAS) maar ook op een apart medium (bijvoorbeeld en PoPcorn hour o.i.d.)
  • Ik heb een draadloos en bedraad netwek van Ziggo in huis liggen.

Vraag is simpel gesteld en moeilijk beantwoord; wat is de beste oplossing voor mijn wensen.

In principe kan alles via een NAS en mediaspeler.

Wat betreft de ipad is dat afhankelijk of er een een goede openhome/dlna app is die dit kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan