beste opslagmethode?

Status
Niet open voor verdere reacties.

royals

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Ik moet mijn programma's (o.a. frontpage, photoshop) overzetten naar mijn nieuwe computer. Van sommige programma's heb ik niet meer de installatieschijven. Nu wil ik dit doen met 3.5" diskettes en een gewoon diskette station. Nu weet ik niet welke 3.5" inch diskette de beste is en met voldoende ruimte. Ik heb gehoord van Superdisks, Syquest en Iomega diskettes. Volgens mijn zijn superdisks het beste maar is dat wel zo? En zijn er betere manieren voor het overzetten van programma's/files?
Alvast bedankt voor de hulp.

Heb je geen cdrom ofzo?
Je kan je hd ook ghosten van de ene naar de andere.

He Jean

Ik heb wel een cd-rom. Hoe werkt dat 'ghosten' dan?

Hoi,

Je kunt niet zomaar een image(ghost/backup) van de ene PC naar een andere PC overzetten. Je gaat dan ZEKER het welbekende BSOD krijgen. Het is wel mogelijk, maar voor mij iets te ingewikkeld om uit te leggen.

Je zult waarschijnlijk toch de programma's die je wilt blijven gebruiken weer opnieuw moeten gaan installeren.

Met het prog ghost kan je toch zeker wel een kopie van de ene hd naar de andere zetten.

jean42 zei:
Met het prog ghost kan je toch zeker wel een kopie van de ene hd naar de andere zetten.

Ja, dat kan, maar of deze zal werken.:evil:
Als je een andere chipset hebt op je nieuwe bord, dan wil dat niet, wel als deze van dezelfde bakker is.

hoi,

Je zou bijvoorbeeld al je opgeslagen bestanden van die programma's even wegschrijven, dan een nieuw OS op de nieuwe PC zetten. Daarna de programma's die je wilt gebruiken er weer opzetten, en dan het weggeschreven spul weer terug zetten op de plaatsen waar je het van had weggehaald.

Het is een omslachtige methode, maar dan ben je niet al je opgeslagen bestanden enz. kwijt.

soms zitten bestanden niet alleen in de map waar je het heb geinstaleerd maar bv. ook in de windows\system32 map
dit gaat dus erg lastig worden om op te zoeken:(

Bedankt voor jullie antwoorden. Maar het lijkt me misschien makkelijker om gewoon een Iomega Zip te kopen en alles op schijf te zetten. Want ik heb weinig verstand van dit soort zaken.

Je kunt ook niet zomaar met floppy's (of zipdriven -sowieso een slechte investering inmiddels- of cd-writables of watdanook) 'programma's overzetten'. Je schrijft dat je niet veel van dit soort dingen weet, vandaar dat ik dit even benadruk.

Programma's als Frontpage en Photoshop moeten echt gewoon geïnstalleerd worden van een installatie-cd (eigenlijk: vanuit een willekeurig installatie pakket; dat staat veelal op cd). Alle andere manieren om het over te zetten -los van het klonen van de gehele harde schijf- zijn tot mislukken gedoemd.

De data die je zelf gemaakt hebt (websites, formulieren, bewerkte foto's, etc.) zijn wel over te zetten natuurlijk. Dat kun je op veel manieren doen. De floppydisk is het absoluut minst aan te raden medium omdat daar zo weinig op past, dat eventuele foto's of filmpjes er niet op zullen passen. Een forse USB-stick of reuze variant daarop: externe harddisk biedt meer uitkomst en is te lenen (want die migratie doe je maar één keer als het goed is, dus daarna is het materiaal 'extra' ofwel 'overbodig' geworden) van vrienden, collega's, buren, etc. De spullen op een cdtje branden is de meest 'normale' manier, maar dat gaat alleen op voor de (open deur) pc's met een brander. Come to think of it... Ik zou even een brandertje ritselen/lenen/uit de andere pc trekken en inbouwen (en installeren). Paar cdtjes branden en de boel weer omkatten naar de oude situatie.

Ok bedankt Jeroen,

Branders zijn geen probleem deze zitten op beide computers.
Dus jij zegt als ik mijn bestanden op cd(-r) brandt en deze terugplaats in de opnieuw geïnstalleerde programma's op mijn nieuwe computer deze normaal zouden moeten werken? Ik zal het proberen. :thumb:

Ik zeg je dat het nirt gaat lukken. je hebt het over frontpageen photoshop deze progs hebben samen denk ik ook nog honderden register vermeldingen.
Een ghost image (kloon van het voledige besturingssysteem plus programma's) zou een optie zijn, maar werkt alleen op een identieke pc omdat ook alle software voor de hardware daarin staat.
Dus al het al zou lukken vliegen de blauwe schermen je om de oren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan