Beste programmeer taal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansuex

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Hallo.
Ik heb in MS Excel een heel handig excel sheed gemaakt, die ik graag als een applicatie wil maken hoe kan ik dit het beste doen en wat zou de beste programmeer taal hiervoor zijn?

Groetjes.

Nee dat is niet de bedoeling.
Wat ik zegmaar als formules en alles in excel heb staan, wil ik als applicatie.
Dus dat de formule steeds mee gaat als ik een rij aan maak enz.
en dus ook dat mensen geen excel nodig hebben om dit te gebruiken maar het gewoon kunnen downloaden bijv. op mijn website.
Is dit allemaal mogenlijk? heb veel zin om dit te gaan proberen.

Niets is onmogelijk, maar je geeft wel weinig informatie. Plaats eens een voorbeeld van je spreadsheet.
En welke programmeertaal/talen heb je al eens gebruikt?

Ron

Het is een beetje lastig om een voorbeeld te geven want dan geef ik ook direct mijn idee weg.
Ik heb een tijdje met java gewerkt en Delphi maar nooit echt te veel tijd in gestoken.
met andere woorden moet ik waarschijnlijk ook nog veel leren voor ik dit waar kan maken. maar ik ga het proberen.
het is dus de bedoelling dat ik een soort excel sheed heb, zonder alle excel functies alleen de rijen waar je informatie in kunt zetten en die een nieuwe rij aanmaakt telkens als de rijen vol zijn. dat de formule ook mee pakt met deze nieuwe rijen en dat dit alles werkt in een applicatie.

Groetjes,
Ian.

Waarom wil je het niet in Excel doen? Wat mist Excel dat jij nodig acht voor deze applicatie?

Ik doe het niet in excel omdat ik ook wil dat mensen niet de berekeningen kunnen zien en ook dat mensen dus niet afhankelijk zijn van excel.
een applicatie die geinstalleerd word op de hardeschijf met een .exe snelkoppeling.
Dat laatste is volgens mij verder geen probleem.

Ik gok dat je uitkomt om C#, C++, Java en dan met een windows framework oid.

Ik gok ook dat je jaren bezig gaat zijn hiermee, als je helemaal vanaf scratch begint in je eentje.

Dat maakt ook helemaal niet uit.
Het is een project waar ik een tijd mee bezig ga zijn en als het mee zit kan ik dit later verkopen als het getest is en vloeiend werkt.
Misschien schakel ik hier later wel hulp voor in van iemand meer ervaren die de puntjes op de i kunnen zetten.

Bedankt.

Omdat je niet te veel informatie wil weg geven (Wat Ik begrijp) lijkt het me een best wel ingewikkeld programma. Daarom adviseer ik je toch met Java of C# the gaan werken.

C++ is toch lastiger dan C# or Java, maar C++ is natuurlijk ook altijd nog een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan