beste programmeertaal voor game

Status
Niet open voor verdere reacties.

amixpl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
46
hallo,

voor onze profielwerkstuk is het de bedoeling dat we een game maken in een taal die we niet kennen. Het originele idee was om het in c++ te programmeren. Maar omdat 2 mensen in onze groep niet zo heel kundig zijn in het programmeervak, zijn we toch gaan zoeken naar een makkelijker programmeer taal. Daarom dachten we aan flash. Het is de bedoeling om zo snel mogelijk al te beginnen met onze game, daarom moet de tijd die we besteden aan het leren van de taal, minimaal zijn. De vraag is: In welke programmeertaal, c++ of flash, kunnen we (als noobs) kunnen we het snelst beginnen met het programmeren van onze game? en welke is het makkelijkst om te leren?

alvast bedankt voor het antwoord :P

Amixx
 
voor een simpele game (mario/tetris achtig spul) kan je het makkelijkst met flash werken. C++ staat een stuk dichter bij de machine en flash draait gewoon lekker in een windowtje.
 
Of, ook voor simpele games, in GML.
Daarvoor gebruik je GameMaker.
 
GML was een taal die we niet mochten gebruiken omdat we die al tijdens onze opleiding al leren, we moeten een aparte taal leren, dus helaas :\, Maar het wordt op zich wel een uitgebreide game. Het wordt een 2d platformer dus in die opzicht lijk het wel op mario. Maar het wordt een iets uitgebreider spel.
 
Laatst bewerkt:
Python is ook een kandidaat zou ik zeggen. Maar bij een project zoals dit zijn de resources en het gemak waarmee je objecten manipuleert belangrijker dan de eigenlijke taal die, afgezien van pure performance, eigenlijk niet zo heel relevant is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan