Beste router of provider voor gamers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otimel

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Goeiedag,

Ik wilde de mensen van dit forum vragen wat zij de beste internetprovider of anders de beste (of betere) router vinden voor gamers. Ik heb nu internet van Telfort (alles-in-1 pakket met telefoon, internet etc.) die aardig snel is maar een Zyxel router die me nogal wat problemen geeft. Hebben jullie wat tips, laat het me weten.

Otimel

Sowieso alles over kabel doen, niets draadloos.
Linksys routers ervaar ik als de meest stabiele voor gamen.
Internet, tja, da's afhankelijk van wat je wilt uitgeven en waar je woont (welke goede aanbieders je er hebt).
XS4All is goed, maar daar betaal je wel een prijs voor...

Een Zyxel is anders ook een goede router. Wat heb je voor probllemen dan? (ik heb zelf ook telfort en dus ook een zyxel)

Een Zyxel is anders ook een goede router. Wat heb je voor probllemen dan? (ik heb zelf ook telfort en dus ook een zyxel)

Ik game op de playstation 3 en speel voornamelijk het spel call of duty. De zyxel router geeft me problemen waardoor bepaalde poorten ofso niet open staan. In het spel heb je 3 verschillende NAT types

1. Open
2. Moderate
3. Strict

Het hoort op Open te staan, maar ik heb een moderate NAT type. Ik ben op telfort forums langsgeweest en vele (met Zyxel routers) hebben dit probleem en je kunt er ook weinig aan doen.

Daarnaast veranderd mijn ping af en toe. De ene keer heb ik een goeie ping, de andere keer een hele slechte, hoge ping.

En ja ik speel met een kabel en niet draadloos.

Je hebt op je Zyxel je poorten doorgezet? En heel belangrijk ook in de firewall in de Zyxel de bewuste poorten open gezet?
Ben zelf namelijk maanden bezig geweest om mijn nas van buiten goed bereikbaar te krijgen en de firewall bleek de boosdoener.

Verder zit je een beetje vast aan je router omdat je ook telefoon hebt.

Je hebt op je Zyxel je poorten doorgezet? En heel belangrijk ook in de firewall in de Zyxel de bewuste poorten open gezet?
Ben zelf namelijk maanden bezig geweest om mijn nas van buiten goed bereikbaar te krijgen en de firewall bleek de boosdoener.

Verder zit je een beetje vast aan je router omdat je ook telefoon hebt.

Jaa ik heb op forums rondgekeken welke poorten ik moest forwarded zoals dat heet en heb alles gedaan. Daarnaast kon het ook liggen aan de firewall wat jij zegt, die had ik helemaal uitgeschakeld...ben er lang mee bezig geweest heb het er uiteindelijk maar bij gelaten.

Als je een site vind waar het stap voor stap voor mijn router wordt uitgelegd namelijk de zyxel p-2602hw-d1a, dan graag alsnog melden. Had het een tijdje geleden opgegeven maar als je een goede manier weet dan wil ik het alsnog wel even proberen.

Nee, helaas ik zou geen site weten. Maar je hebt ook de poorten opengezet waar je naar toe forwarded?

Ik heb bijv.: poort 80/81 geforwarded naar 5000/5001. Je moet dan in de firewall alle 4 die poorten open zetten.
En je firewall uitzetten helpt alleen aan de internet kant volgens mij. Want ook als ik mijn firewall uitzette kwam ik nog niet op mijn nas. Nu wel omdat ik poort 5000/5001 en 80/81 heb opengezet. De poorten moet jij natuurlijk aanpassen aan degene die jij nodig hebt.

Je hebt ook UPNP aanstaan in je router? Dat wil ook nog wel eens helpen.

P.s. je moet niet op "quote" klikken als je gelijk reageert maar op "reageer op vraag" anders word het topic onnodig lang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan