Beste/snelste besturingsysteem 128 RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0102

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Hallo, ik heb hier nog een 128 RAM pc staan. die wou ik weer gaan gebruiken, alleen wat is het beste besturingsysteem op een 128ram PC? Waarop hij lekker snel draait ect. & die draadloose netwerk verbinding ondersteund.

Mvg,

Julian

Geheugen is wel wat weinig om een OS keuze op te baseren. hoe zit het met de processor en de harde schijf?

Verder geloof ik dat Windows XP wel werkt met 128 MB maar soepel zal het niet zijn.
Windows 2000 of 98 zou dan sneller werken, alleen weet ik niet of je wel aan drivers voor draadloze kaarten kunt komen.
Een alternatief zou een lichte Linux versie zijn. Maar welke goed zouden werken weet ik niet.

Linux

Ik heb zelf een laptop met 128mbRAM en hierop staat linux 2.4os.Werkt goed.:D

Windows 2000 en XP vereisen 64 MB geheugen...

Windows 98 en ME zullen soepel werken, maar wel zeer beperkte mogelijkheden als je het over programma's hebt

Ik zou gaan voor windows xp home edition, en dan de thema's uitschakelen. Zelf heb ik ook een laptop gehad met 128 mb en het draaide lekker.

XP moet kunnen, als je dan ook even hier en hier kijkt om de boel snel te houden/te laten gaan.

Als je niet veel van die tweaks wilt weten, kun je gewoon voor Windows 2000 gaan, weinig nadelen t.o.v. XP.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan