beste systeem mbt prijs/kwaliteitsverhouding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irshad

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
Hai mensen. ik wil een backupsysteempje hebben dat ik via een netwerkkabel aan mn PC kan koppelen zodat ik daar om de zoveel tijd een mirror kan maken van mn data. Vraag is, wat is het beste OS voor een backup? Ik zit zelf te denken aan XP. Mn 1e PC draait nl ook op XP. Volgende vraag is dan, aan wat voor systeem heb ik genoeg? Heb een advertentie gezet en kreeg de volgende aanbiedingen. Wat is volgens jullie de beste keuze mbt prijs/kwaliteitverhouding? Vind het zelf soms wel lastig om zoiets op marktwaarde te schatten, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
En is er veel kennis nodig om een netwerk op te zetten tussen 2 XPs? heb het idee dat dat wel mee zal vallen. Alle prijzen zijn trouwens exc. een monitor want die heb ik al.
Groetjes

celeron 800 mhz.
8 mb video agp
386 mb ram
15 gig hdd 7200 rpms
in een 300 watt toren.
55 euro

HP Vectra Desktop Computer
667MHz, 128MB, 20GB, CD/RW (16x/10x/40x)
Videokaard zit onboard.
Diskdrive zit er ook in.
80 euro

ATX kast (klein,staand model)
P3 AMD600 processor
moederbord met geluid on board en 2 USB poorten
AGP videokaart met 32 mb (helaas heb ik geen kaart met 64 mb)
17 gig harde schijf
dvd rom drive
floppydrive
netwerkkaart
50 euro

HP vectra VL 400 SF
cd-rom,
Floppy
20 Ghz Hard disk
128 Mb
pentium 3 800 Mhz
het is een desktop modelletje, loopt goed, wordt geformateerd geleverd of indien wenselijk met win 2000 pro erop.
prijs geformateerd 70 euro

DELL Optiplex G1 hoge desktop met 2 bays aan de voorzijde

Pentium III 600MHz
256 MB geheugen
HD 10GB (2e HD mogelijk)
4 vrije PCI slots,
1 vrij ISA slots
1 vrij gecombineerd ISA / PCI slot
1 Printerpoort
2 Seriële poorten
2 usb aansluitingen
Geluid, netwerk en video On-board
DEZE heeft nog geen prijs genoemdn, wat vinden jullie een redelijk bod voor dit systeem?

je wilt dus met een 2e pc een backup maken van de data van je (werk) pc.
als ik het goed begrijp...
Maar gezien de specs van deze pc's zijn de harddisks aan de erg kleine kant.
Volgens mij kan je beter een externe harddisk aanschaffen en hier je back ups op zetten.

robbie32

Ik ben i.h.a een beetje huiverig voor externe drives. Wat zijn de voordelen mbt zo'n drive? Ik meen me te herinneren dat die nogal wat langzamer zijn dan interne drives. maar aan de andere kant enkel voor backupredenen heb je die snelheid niet zo heel erg nodig denk ik. Ze zijn wel wat duurder dacht ik? Ik heb trouwens wel USB2.0 op me systeem zitten, dat zou kwa snelheid een goede keuze zijn toch?

De voordelen van zo'n drive is dat ze minder stroom vreten dan een complete pc.
En als je een USB 2 variant hebt is tie voor backup doeleinden snel genoeg.
Je kan ook kiezen voor een firewire variant (indien deze op je pc aanwezig is) deze is weer iets sneller als een usb2.

De kosten van een externe HD varieren nog al.
Als je het zelf een beetje technisch bent dan kan je een losse case kopen (rond de 25-50 euro) en dan als je zelf geen HD overhebt een lossen HD aanschaffen, kan je namelijk de capaciteit ook zelf bepalen ;-) , en ben je over het algemeen goedkoper uit dan een complete unit. enige nadeel is dat er geen backup software bij zit.
Maar die software kan je als gratis versies van internet plukken.

eventueel kan je ook nog kiezen voor een NAS.. een zelfde soort behuizing maar dan ook met een netwerk aansluiting.

mmm

Goed, misschien is een externe HDD idd wel een betere optie. maar als je een systeem zou moeten kiezen wat betreft prijskwaliteit verhouding wat zou het dan worden en waarom? (top 3?) Mn zusje zou zon PC namelijk ook willen gebruiken voor games blijkt nu, dus dan heeft een 2e systeem wel weer zin (zit zelf vaak achter me PC en zusjes kunnen zeiken...)
Groet

update

Update: dit systeem kreeg ik ook nog aangeboden.

De computer bestaat uit:
Moederbord:Gateway OOAASNP03
Processor:
Manufacturer:Advanced Micro Devices
Name:AMD Athlon(tm) processor
Code name:Thunderbird
Frequency:750 MHz
L1 cache:128 KB
L2 cache:512 KB
Socket:Slot-A

Geheugen:128mb DDR (max 3 GB)

Hardeschijf:20.5 GB 8mb 7200 RPM

Videokaart:NVIDIA RIVA TNT2 Model 256 MB geheugen

Drives:IDE-CD R/RW 8X4X32 (CD-Rom Brander)
MAT****A DVD-ROM SR-8586 (DVD+/-Rom Speler)

1.44 MB floppy drive

Geluidskaart:Creative 5.1 Sound Blaster (apart)
3 USB 2.0 poorten
2 Netwerk kaarten (1 op de moederbord en 1 apart)
Windows XP Professional SP2 NL (niet legaal)
Compleet met toetsenbord en Microsoft scroll muis
+ 2 FUJITSU computers SIEMENS luidsprekers met adapter (geen batterijen)
En een HP HEWLETT PACKARD Deskjet 660C kleuren printer met print papier
Behuizing:Gateway wit kleur met een 300 WATT voeding
De computer is werkend te zien en te testen!
Heeft u vragen?, bel mij of mail me dan gerust
Vraagprijs: ?85,-

gezien de specs lijkt mij dit het beste systeem, verwacht er alleen niet teveel van..
zeker niet voor gaming.
De pc heeft geen legale win xp.. houdt je er rekening mee dat je dan ook geen updates kan ophalen via I-net, en dus altijd een "oude" en niet de meest veilige windows versie hebt. misschien het overwegen waard om een legale winxp aan te schaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan