• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beste verkochte maat per artikel uit matrix halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JobW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JobW

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2013
Goedemorgen,

Ik ben op dit moment bezig om een bestand te ontwikkelen waarin ik kan zien welke maat het beste heeft verkocht bij een artikel.

Dat gegeven wil ik d.m.v. verticaal zoeken weer in een andere sheet laten zien. Nu is dat laatste geen probleem, echter krijg ik het niet voor elkaar om de beste maat van een artikel weer te geven.

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd dat e.e.a. kan verduidelijken.

Bij vragen hoor ik het graag! Alvast bedankt voor de hulp!

Bekijk bijlage voorbeeld_best_verkochte_maat_per_art.xlsx

Probeer deze formule eens:
Code:
=INDEX(B$2:K$2;1;VERGELIJKEN(MAX(B3:K3);B3:K3;0))

Hoi Rebmog,

Bedankt voor je snelle reactie! De formule werkt inderdaad!

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 2 maten weer te geven als deze gelijke verkopen hebben?

Hoor graag van je!

Dan kan met deze matrixformule (ingeven met Ctrl+Shift+Enter). Hierbij worden maximaal 3 waarden weergegeven gescheiden door een puntkomma.
Code:
=INDEX(B$2:K$2;1;VERGELIJKEN(MAX(B3:K3);B3:K3;0))&ALS.FOUT(";"&INDEX(B$2:K$2;1;KLEINSTE(ALS(B3:K3=MAX(B3:K3);KOLOM(B3:K3));2)-1);"")&ALS.FOUT(";"&INDEX(B$2:K$2;1;KLEINSTE(ALS(B3:K3=MAX(B3:K3);KOLOM(B3:K3));3)-1);"")

Hoi Rebmog,

Hij werkt! Onwijs bedankt! Hier kan ik verder mee!

Hoi Rebmog,

De formule blijkt toch niet te kloppen. Bij meerdere maten met dezelfde waarde, geeft de formule niet de juiste maten weer.

Ikzelf kom er niet uit waar de fout in zit.

Graag als niet verzonden beschouwen! Hij klopte wel!

Top!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan