Ik heb veel Antivirus progjes uitgeprobeerd..ik geef ff een samenvatting van mijn ervaringen met AV's
Mcafee: Scant redelijk snel, en vind aardig veel (meer dan Norton). De Shield van Mcafee is slecht, houd weinig tegen vind ik.
Nod32: Erg ingewikkeld voor een beginneling om alles in te stellen. Maar als alles optimaal is ingesteld, werkt het fantastisch, en gebruikt weinig systeem resources.
Kaspersky: Gebruikt meer resources dan Nod32, maar scant voor mijn gevoel even goed, de shield werkt even goed als die van Nod32.
Bitdefender: Bitdefender scant je computer heel erg uitgebreid, maar kan heel slecht virussen verwijderen, of desinfecteren of in Quarintine zetten. Het vind meer dan Mcafee maar minder dan Nod32 en Kaspersky. De shield werkt ook even goed als die van Nod32. 1 groot nadeel is dat Bitdefender heelveel resources van je computer neemt.
F-Secure: F-secure vind ik een hele goede virusscanner, hij neemt weinig resources in beslag en scant ook heel grondig. Maar hij scant wel heel langzaam, vergeleken met de bovenstaande antivirussen. De shield werkt ook heel goed, net als die van Nod32, maar als je een bestand download met virussen erin (je hebt een speciaal download bestand met 593 virussen erin om je AV te testen

) En die hield F-secure niet tegen, Nod32 hield de download bestand wel tegen, voordat die op je computer kwam, en Bitdefender deed dat ook. Kaspersky hield de bestand niet tegen, en waarschuwde dus niet dat er virussen in zaten.
Zonealarm Antivirus: Dit vind ik persoonlijk de slechtste antivirus, hij scant heel langzaam, en vind haast niets..ik zou alleen maar voor de Firewall gaan
Conclusie: Als je wilt weten wat de beste antivirus is, probeer het net als mij zelf uit