"beste" virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenndier

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Wat is momenteel de "beste" virusscan? ikzelf heb Norton antivirus en pc cillin, norton heb ik erafgegooit omdat ik het meer show dan nuttigheid vind, een hele virusscan duurt met norton een uur en met pc cillin drie kwartier. norton vind er zelfs minder dan pc cillin, is er nog een betere of niet?

Greetz Glenn

ik heb momenteel norton 2005 en een algehele virusscan duurt bij mij een klein half uurtje.

ik hen een harde schijf van 160 gig waar best wel veel opstaat.
ik denk dat de snelheid van je computer meespeelt dat hij er zolang over doet.
ook kan het zijn dat er veel zware programma's meedraaien op de achtergrond.
in dit geval kan je het beste een virusscan in veilige modus doen.

en wat het beste virusscanner is?

de één zweert bij norton,de ander weer bij een andere merk scanner.
het schijnt dat norton wel wat meer vreet aan je pc maar ik heb een behoorlijke zware pc,dus dit merk ik dan toch niet meer

Als ik scan met Norton duurt het ongeveer 35 minuten 170.000 bestanden. Hij heeft bij scannen nog nooit een virus aangetroffen. Wel slaat hij regelmatig alarm bij het ontvangen van mailtjes en verwijdert dan netjes het virus.
Ik neem dus aan dat hij zijn werk goed doet temeer omdat als ik wel eens een online scan uitvoer er ook nooit een virus werd aangetroffen.

ja, ik heb nu pc met virus en norton vind alleen de virussen diehet bestand aanmaakt :s maar die "hijackthis" ziet geen abnormaal bestand aanstaan, weet iemand mss hoe ik dan mijn pc virus vrij krijg?

elke virusscan vind wel virussen maar een minuut later staan ze er al terug op.. bv crsss.exe start op, ik verwijder het en twee minuten nadien loopt het al weer..

Wat wil zeggen de beste scanner?

Je bent alleen maar beschermd t/m het op één na laatst bekende virus.

Ik gebruik zelf AVAST (nog gratis ook en snel)

Het zou zo moeten zijn dat de virus data banken die door de leveranciers of makers van antvirus software allemaal gelijk moeten zijn, ze helpen mekaar allemaal een beetje.
De snelheid die een scan inneemt is niet afhankelijk van je systeem snelheid maar van de HD zelf, als deze niet al te snel kan lezen dan duurt het toch wel wat langer.

En goede antivirus vindt ik zelf toch Norton, die doet het goed, weinig tot geen last op de achtergrond qua vertraging en checkt gewoon alles wat je wilt.

Kasperky antivirus is een goeie.

Probeer maar eens met mcafee of norton een bestandje down te loaden van astalavista.com.

Mcafee herkende de virus maar verwijderen kon het niet en norton herkende geeneens virus.

Ik weet dat het een domme test is maar als het daar kan ken het ook op andere sites.

Samen met zone alarm firewall is kaspersky een goeie blokker.

Geplaatst door Fat_Tony
Kasperky antivirus is een goeie.

Niet echt. Hij is vreselijk traag en is niet goed te configureren om samen te werken met spybot of Adaware.

Ik heb er laatst nog een topic aan gewaagd. Met de 120 Gig software die ik heb, duurt een full scan meer dan 15 uur. Nog afgezien van het feit dat hij zich stukloopt op de quarantainefiles of backupfiles van spybot.

Persoonlijk zou ik Kaspersky nooit aanbevelen.:rolleyes:

Ik heb veel Antivirus progjes uitgeprobeerd..ik geef ff een samenvatting van mijn ervaringen met AV's:)

Mcafee: Scant redelijk snel, en vind aardig veel (meer dan Norton). De Shield van Mcafee is slecht, houd weinig tegen vind ik.

Nod32: Erg ingewikkeld voor een beginneling om alles in te stellen. Maar als alles optimaal is ingesteld, werkt het fantastisch, en gebruikt weinig systeem resources.

Kaspersky: Gebruikt meer resources dan Nod32, maar scant voor mijn gevoel even goed, de shield werkt even goed als die van Nod32.

Bitdefender: Bitdefender scant je computer heel erg uitgebreid, maar kan heel slecht virussen verwijderen, of desinfecteren of in Quarintine zetten. Het vind meer dan Mcafee maar minder dan Nod32 en Kaspersky. De shield werkt ook even goed als die van Nod32. 1 groot nadeel is dat Bitdefender heelveel resources van je computer neemt.

F-Secure: F-secure vind ik een hele goede virusscanner, hij neemt weinig resources in beslag en scant ook heel grondig. Maar hij scant wel heel langzaam, vergeleken met de bovenstaande antivirussen. De shield werkt ook heel goed, net als die van Nod32, maar als je een bestand download met virussen erin (je hebt een speciaal download bestand met 593 virussen erin om je AV te testen;) ) En die hield F-secure niet tegen, Nod32 hield de download bestand wel tegen, voordat die op je computer kwam, en Bitdefender deed dat ook. Kaspersky hield de bestand niet tegen, en waarschuwde dus niet dat er virussen in zaten.

Zonealarm Antivirus: Dit vind ik persoonlijk de slechtste antivirus, hij scant heel langzaam, en vind haast niets..ik zou alleen maar voor de Firewall gaan:)

Conclusie: Als je wilt weten wat de beste antivirus is, probeer het net als mij zelf uit:)

Misschien moet je wat meer in de log van de virusscan kijken, ook om te kijken wat er gebeurd.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik op dit moment Avast antivirus en werkt perfect, gemakkelijke interface en alles is simpel in te stellen. Werkt goed samen met Spybot SD en Ad-ware SE en Spywareblaster en als firewall Sygate.

En waar kan ik dat bestand vinden met 593 virussen erin?? Ik wil mijn antivirus ook wel eens een testje op verschillende manieren ondergaan :)

Hier is die te vinden:)

http://w1.421.comhem.se/~u42142201/593virus.zip

Je kan gewoon gerust de map openen, de virussen erin schade je computer niet

Van alle virusscanners die ik heb uitgeprobeert (mcafee 2005, norton 2005, F-secure, enz) was er maar 1 die er alles vond, en dat was Pc-cillin 2005

Maar ik weet niet hoe de resultaten zullen zijn van AVast:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan