Beste virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Aan Emsisoft Anti-Malware op zich hoef je helemaal niets in te stellen, deze werkt na de installatie geheel out-of-the box.
Wat betreft Online Armor moet er inderdaad wel meer ingesteld worden maar die is aanwezig in het Emsisoft Internet Security Pack.

Ik gebruik zelf kapersky en heb de afgelopen 10 jaar nog nooit een geïnfecteerde computer gehad. Wel moet ik erbij vermelden dat ik de harde schijf waar mijn besturingssysteem en programmas op bevinden iedere 6 maanden formateer om mijn computer schoon te houden. Na mijn herinstallatie van windows komt kapersky er echter direct weer op.

Ik vind Panda Cloud (gratis) of Panda Antivirus Pro 2013 altijd heel fijn.
Makkelijk begrijpbaar, mooi design.
Het verschil tussen pro en cloud is dat in pro ook een firewall zit.
Maar het handige aan Cloud is, dat je em nooit hoeft up te daten, want hij doet dat op een andere manier.
En je zet em aan, en je hoeft niks meer te doen!

Ik heb zelf al 2 jaar MSE en ben er zeer blij mee... Ik had ooit eens een ''spel'' gedownload , dat bleek een ''Backdoor'' te zijn. MSE had het eigenlijk meteen door dat het foute boel was. Toen ik het gedownload had en nog niet eens geopend had zei MSE het eigenlijk al meteen... Ik gebruik ook MBAM , ook tevreden mee. Vrienden van mij gebruiken AVG , die krijgen steeds foute meldingen en ''Trial has expired'' pop-upjes. Heel irritant , dan is MSE en MBAM handig , want het is freeware... Kortom , ik ben erg blij met MSE , heb veel gedownload en ook soms troep er bij , maar MSE pikte het altijd op.

Op nummer 2 stond Microsoft Security Essentials. Nummer één weet ik niet meer precies.
Ik ben overigens zeer tevreden met Microsoft Security Essentials.

MSE is geen goede antivirus, kijk maar op de statistiek van wat maxstar post 3 gepost had, als je een goede of zeer goede antivirus software wil hebben kies dan voor emsisoft,avast,Eset,bitdefender ....

Hoi,

Malwarebytes Anti-Malware PRO is bedoeld als aanvullende malware scanner, en niet bedoeld om als primair gebeveiligingspakket te gebruiken.

Kan Anti-Malware PRO samen met een andere virusscanner dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had het niet over MBAM pro , ik had het over de gratis versie... Het schijnt dat PRO geldverspilling is.

Hoi,

Ja hoor de PRO versie van Malwarebytes Anti-Malware is juist gemaakt om naast andere beveiligingspakketten te gebruiken, vandaar dat MBAM ook wel een aanvullende malwarescanner wordt genoemd.
Emsisoft Anti-Malware kan je bijvoorbeeld ook gebruiken als aanvullende malwarescanner naast een andere virusscanner, echter verschilt Emsisoft hierin dat deze ook als primair beveiligingspakket gebruikt kan worden en MBAM hier niet geschikt / bedoeld voor is.

@Gamefreak
Hoe kom je erbij dat de PRO versie geld verspilling is?
Het is trouwens ook nog eens een life-time licentie die je krijgt voor 29,95. :)

Laatst bewerkt:
Oke, heel erg bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
In aanvulling op Spocky.

Emsisoft Anti-Malware is echter wel een compleet beveiligingspakket al doet de naam misschien anders vermoeden, maar dat heeft te maken met de interpretatie van de terminologie die wordt gebruikt.
http://antimalwaresoftware.nl/software-2/emsisoft-anti-malware/

Sinds jaar en dag spreekt men over een virusscanner, als je dit heel letterlijk neemt zou deze alleen beschermen tegen virussen en niet tegen trojaanse paarde, wormen, rootkits en noem maar op.

De huidige virusscanners zoals deze nog steeds worden genoemd zijn in feite ook gewoon malwarescanners, deze scannen namelijk ook op trojaanse paarden, rootkits en wormen.
Emsisoft Anti-Malware is dus gewoon een compleet beveiligingspakket die gebruikt kan worden als stand alone virusscanner zeg maar.

Nog 1 vraag. Is SuperAntiSpyware dan ook een aanvullende virusscanner?

Hoi,

SuperAntiSpyware is inderdaad ook een aanvullende malwarescanner, die niet bedoeld is om als primair beveiligingspakket te gebruiken.

Groet Maxstar

Oke, dankuwel!

Ik gebruik inmiddels Avira free, malwarebytes, superantispyware en zonealarm (alleen de firewall). Daarnaast nog wat update programmas. Is best wel veel maar ik ben al eens aangevallen door een hacker.

Laatst bewerkt:
Nog even ter afsluiting, ik heb toch maar weer een abonnement genomen met mijn al jaren gebruikte Eset. Eset Smart Security.

Krijg van mijn administrator op mijn laptop binnenkort G Data , is dat ook goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan