Beste webprogrameurs

Status
Niet open voor verdere reacties.

webpagedesigner

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Hoewel ik net kant en klare ( menu scripts) heb kunnen veroveren op internet heb ik een nieuwe vraag.

Misschien een beetje raar, maar:

Een broodkruimel functie, ja ergens gelezen dat je het zo kunt noemen.

Bijv:

Hierboven zie Home>Helpmij.nl forum>Website maken>Algemene vragen> Nieuwe vraag plaatsen

Graag wil ik weten hoe ik zo'n systeem in elkaar zet.

En:

Onder wat wat soort internet language valt een profiel aan maken.
en hoe doe je dat.
Zijn dat allemaal css pagina's of ?
Graag advies

Hoewel ik net kant en klare ( menu scripts) heb kunnen veroveren op internet heb ik een nieuwe vraag.

Misschien een beetje raar, maar:

Een broodkruimel functie, ja ergens gelezen dat je het zo kunt noemen.

Bijv:

Hierboven zie Home>Helpmij.nl forum>Website maken>Algemene vragen> Nieuwe vraag plaatsen

Graag wil ik weten hoe ik zo'n systeem in elkaar zet.

En:

Onder wat wat soort internet language valt een profiel aan maken.
en hoe doe je dat.
Zijn dat allemaal css pagina's of ?
Graag advies

Dit zijn pagina's die opgebouwd zijn in de programeertaal php, asp e.d. en deze zijn gekoppeld aan een database waar dit allemaal in zet. Als je dit samenvoegt dan krijg je een CMS-systeem.

Is het niet verstandiger om te gaan zoeken naar een cms-systeem die aan je eisen voldoet. Voorbeelden zijn Joomla, Drupal etc ( Even googlen en dan vindt je een hoop. ) Van de meeste CMS-en zijn er demo's online. Dan kan je rommelen wat je wilt, zowel op de frontpage-sectie ( De pagina die je bezoekers te zien krijgen ) danwel de back-end sectie ( De locatie waar alleen de beheerder(s) toegang toe hebben, hier kan je de artikelen, plaatjes etc. plaatsen )

CSS is ( zoals Visha meldde ) een methode om je pagina te stijlen op 1 plek en vervolgens wordt de stijl toegepast over de complete site. Je hoeft niet op iedere pagina je gegevens te wijzigen.

dank u

voor uw reactie

Ik hoop dat ik snel de talen onder de knie krijg

Wie kan mij uitleggen wat de moeilijkste taal is om te leren op web language :P
HTML PHP CSS MYSQL JAVA AJAX COLDFUSION JAVASCRIPT of andere ?

Laatst bewerkt:
Eh, dit gaat lichtelijk dubbel-topic worden, maargoed: over je broodkruimels, zie mn reactie op je andere vraag: KLIK.

De 'moeilijkste' taal is voor iedereen anders, en 'AJAX' is trouwens helemaal geen taal, maar, eh, een programmeer-idee (wat dus in combinatie met Javascript gebruikt wordt. Fun fact: het is maar 1 object met allemaal magische dingetjes). Zo is Java eigenlijk ook geen web-programmeer-taal, maar gewoon een programmeeertaal.

Anyway, ik zou zeggen dat het Javascript of php is - het is maar wat je het lekkerste vind programmeren. Uiteindelijk is het toch alleen maar onthouden van bepaalde structuren, objecten, functies, etcetera.

hartstikke bedankt

u heeft gelijk ik herhaal soms dingen om er echt zeker van te zijn\
verder wil ik gewoon alles leren :P

maar nogmaals dank u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan