• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestel- en wenslijst maken vanuit databestand van ca. 5000 planten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Wie kan/wil voor mij de juiste formule(s) schrijven in bijgevoegd excelbestand om vanuit het databestand (1e tabblad) een bestel- en wenslijst te maken op resp. het 2e en 3e tabblad.

zou super zijn!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Draaitabelletje werkt wel heel makkelijk...
Met de filters krijg je de gewenste lijsten.

Bijlagen

Ha, dat ziet er al goed uit. Alleen als ik later een "b" toevoeg vernieuwt de draaitabel niet automatisch. Ik bedoel: die plant komt dan niet in de bestellijst te staan. Pas wanneer ik handmatig ververs (CTRL+ALT+F5)
Kan dit eventueel wel? Dat dus direct na invoer van een "b' de bestellijst direct wordt bijgewerkt?

Tis zo maar een vraag, ben al dik tevreden zo maar als dit ook nog kan is het helemaal top!

Plaats deze code in de module van het blad 'Bestel- en wensenlijst'

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

Je kan ook rechtermuisknop in de draaitabel gebruiken en dan op vernieuwen drukken.
Geheel automatisch kan alleen via VBA zoals hierboven.

PS: je kan ook direct een filter boven de lijst zetten, heb je de hele draaitabel niet nodig...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dankje Emields! Dit is inderdaad ook een erg fraaie oplossing! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan