bestel-formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbul

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
ik heb een formulier gemaakt waarin ik een klant uit een lijst kan halen, en daarna moet er een bestelling opgegeven worden. Dit werkt, maar wanneer ik nadien hetzelfde formulier terug open dan de klant selecteer waarvoor ik ooit al een bestelling had ingegeven dan krijg ik opnieuw de vorige bestelling ook te zien.
Dus ik wil de vorige bestelling niet meer zien en ik wil enkel een nieuwe bestelling ingeven en bewaren.
Kan er mij iemand op weg helpen - alvast heel erg bedankt !!!

Wat je beschrijft is volkomen logisch, en ik zou het eerlijk gezegd ook niet anders willen :). Een formulier is nu eenmaal in dit geval op een bestaande tabel met records gebaseerd, en je ziet dus, als je het formulier opent, het eerste record uit je tabel. Als je een nieuwe bestelling wilt maken, moet je eerst op de knop <Nieuw record> klikken. En dan kan je weer een klant selecteren.
Wil je het formulier alleen voor het maken van nieuwe bestellingen gebruiken, dan kun je de eigenschap <Gegevensinvoer> op Ja zetten; dan begin je altijd met een nieuw record.

anders opgelost

ik wil een formulier zonder recordkiezers e.d. en mijn gebruikersinvoer stond op ja, gaf hetzelfde resultaat - maar heb het anders opgelost: een query en op basis van mijn query het subformulier geopend. Als voorwaarde bij mijn query heb ik opgegeven dat hij geen oude bestellingen mag laten zien.
nu werkt het en start ik mijn formulier zonder oude bestellingen. Wil ik mijn oude bestelling zien dan werk ik met een rapport met een besteloverzicht van de bestaande klant.
Bedankt !!!

Riekt allemaal als nogal omslachtig, maar als het voor je werkt, dan is dat natuurlijk prima. Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten.

Sorry, maar ik heb een query gemaakt waarbij ik enkel de laatste bestelling kan zien van vandaag. Dus daarin staan geen oude bestelling van gisteren enz. Dan heb ik op basis van mijn query een subformulier aangemaakt.
Wil ik een overzicht van al mijn bestellingen dan gebruik ik een ander formulier.
Heb nog een vraag, maar daarvoor zal ik een nieuwe topic starten
bedankt voor de hulp hoor en ik plaats dit opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan