Bestel script/formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

stylo

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een script dat het volgende kan:

[drop down] Pakket 1 (€0,01)
Pakket 2 (€0,02)
[stukje waar de klant zelf wat kan invullen] [drop down] .nl / .com / .net etc.. (met prijs)

Totaal: €0,00

Klant info:
naam
adres
etc..

Ik hoop dat dit duidelijk is ;)

Als iemand zoiets heeft en het zou willen delen met mij, vriendelijk bedankt ;)
Ohja ik wil het in mijn ''web design'' zetten.

Met vriendelijke Groet,

Nick

Hallo Nick,

Wat je zoekt is vrij specifiek en ik denk dat je dat niet zult vinden maar zelf zult moeten maken.
Ik heb snel wat voor je in elkaar getimmert (zie zip bestand) maar het is nog niet af, is zoiets wat je nodig hebt?

Er moet natuurlijk ook nog iets met de gevens in het formulier gedaan worden als de klant op verzenden klikt.

Als je hulp nodig hebt laat het maar weten.

Mvg
Peter

Bijlagen

Jaha! kijk dat lijkt er al op!

Alleen moet er een tekst vakje voor de .nl/com/eu/net etc..

En onderaan een ding waarop de klant kan zien hoeveel het gaat kosten.

En ik weet niet of dat dit moeilijk is om te maken of vinden maar het liefst ook nog een ''check'' functie waarmee de klant kan zien ofdat het domein vrij is of niet ;) Mocht dat lukken dan zou het helemaal perfect zijn.. :)

Ziet er al aardig uit ;)

Hallo Nick,

Ik de texterea aangepast en direct voor de selectie gezet. Het bedrag achter totaal geeft aan wat het gaat kosten en verandert als een andere optie gekozen wordt. Je kunt "Totaal: €<span id="totaal"></span>" neer zetten waar je het in het formulieer wilt hebben.

Ik weet zo ook niet of het controleren van de domeinnaam kan en dan moet er nog wat met de ingevulde data gebeuren.

Mvg,
Peter

Bijlagen

Helemaal geweldig ;)

Zal even uitproberen enzo :D

Super bedankt ;)

Edit: Hij werkt helemaal goed :) Zal hem aanpassen en in het design zetten :)
1 vraagje, waar word het formulier naar toe gezonden? En word er een bevestigings mail verzonden naar de klant?
Ik hoop dat ik niet te lastig ben hoor :(

Laatst bewerkt:
Hallo Nick,

Met de data van het formulier wordt nog niets gedaan. Normaal wordt een formulier door een script (PHP, ASP enz.) op de server gecontroleert, verwerkt en eventueel ook een bevestigings mail verzonden. Welk script je kunt gebruiken hangt van de server af waar het op komt te staan.

Je moet het form nog een naam geven en met action bepaal je welk script aangeroepen wordt:
<form name="" action="">

Mvg,
Peter

Hallo Nick,

Met de data van het formulier wordt nog niets gedaan. Normaal wordt een formulier door een script (PHP, ASP enz.) op de server gecontroleert, verwerkt en eventueel ook een bevestigings mail verzonden. Welk script je kunt gebruiken hangt van de server af waar het op komt te staan.

Je moet het form nog een naam geven en met action bepaal je welk script aangeroepen wordt:
<form name="" action="">

Mvg,
Peter

Aha, zou je me op weg kunnen helpen! leer ik er nog wat van ook :)

Edit:

<form name="order" action="php"> bijvoorbeeld?

Edit 2:
Ik heb al even gezocht voor die domain checker tools, 't meeste is PHP, kan ik daar eentje vanaf plukken of moet ik html/JS/... hebben?
(me design is html)

Laatst bewerkt:
Ja, ik wil je best helpen.
Bij action geef je de naam van het script op bijv. action="verwerk.php", dit script is meestal specifiek voor het betreffende formulier. Dit moeten we ook nog in elkaar zetten.

De domein checker kan ook in een PHP script gebruiken. De server waar het geheel opzet moet wel PHP ondersteunen.

Hij ondersteunt PHP wel.

Ah ik denk dat ik het begin te begrijpen ;)

Het principe is eenvoudig: je opent het formulier (kan ook door een PHP script gegenereerd worden) in de browser, de gegevens invullen en door op verzenden te klikken wordt de data in het formulier via GET of POST methode (moeten we ook nog opgeven methode="POST") naar de server gestuurd. Daar wordt het script opgestart dat in action staat. Het script verwerkt de data (bijv. opslaan in een database, mailen oid.) en geeft dan weer een pagina terug naar de browser. Dit kan een mededling zijn dat het gelukt is of opnieuw het formulier als de data niet klopte (bijv. een verplicht veld niet ingevuld).

Hey peter, gaan we nog verder met dit script of moet ik het zelf afmaken met de dingen die je zei? :)

Mvg,

Nick

Hallo Nick,

Ja, we gaan nog verder met je script. Morgen- of maandag avond heb ik wat klaar.

Mvg,
Peter

Super! Kan niet wachten todat die helemaal af is en werkt ;) Nice script

Daar was ik weer... Ik vroeg me af hoever het ermee stond?

Het is intussen al anderhalf jaar geleden... ik denk dat je de moed wel mag opgeven ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan