• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Besteladvies berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emsz87

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Ik wil een besteladvies genereren aan de hand van deze gegevens.
Is het mogelijk een advies te creëren die rekening houdt met 'aanbiedingen/acties'(trendgevoelig) zoals in cel U10 waar de verkoop 878 bedraagt. Dit aantal steekt hoog boven het gemiddelde uit. Ik zou graag een melding willen hebben dat men op moet letten dat dit een uitzonderlijk geval is.

Bekijk bijlage Voorraad.xlsx

Alles hangt natuurlijk er van af wat de criteria zijn.

Cobbe

Bijlagen

Cobbe je komt in de buurt alleen in het tabel moet er per artikel een besteladvies worden gemaakt en niet per maand voor alle artikelen.
In het vak 'besteladvies' moet er dus komen te staan wat er de volgende maand besteld moet worden.

Ik wil eigenlijk ook een goede gemiddelde nemen per maand per artikel. Ik heb nu alle bestellingen per maand genomen gedeeld door 12 maanden. Sommige maanden wordt er helaas niets verkocht dus dat beinvloed ook weer het gemiddelde (ik moet een goede berekening hebben van het gemiddelde)

Ook wil ik een formule in excel hebben om de standaardafwijking per maand ten opzichte van het gemiddelde te kunnen berekenen.
Ik denk dat er nog tabellen ernaast gezet moet worden om dit te kunnen weergeven.

Kan iemand mij met dit helpen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan