Bestelbon/invullijst/via email?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyGazer

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
13
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om klanten een email te sturen en in dat email een soort van lijst of meerkeuzevragen neer te zetten.
Uit die lijst kunnen ze dan aankruisen wat ze willen bestellen van ons bedrijf met mogelijk verschillende maten en een overig waar ze zelf de maat in kunnen vullen. Is dit mogelijk? Welk programma zou ik ervoor nodig hebben?
Ik heb een enquette ding geprobeerd maar ik kreeg toen een link en ik wil geen link in mijn email hebben maar alles in de mail zelf.
Ik wil dus vragen in de mailzetten die ze kunnen aankruisen of via een drop down box.
Het is een soort van contactformulier/bestelformulier die je weleens op een website ziet alleen dan via de email.


groetjes,

SkyGazer
 
Laatst bewerkt:
In theorie kan dit rechtsteeks in de email. Echter in de praktijk gaan verschillende emailclients op verschillende manieren om met HTML email. Zelfs voor een simpele statische nieuwsbrief is het al hele kunst dit op alle emailclients goed weer te geven. Door jouw interactieve stap word het alleen maar nog lastiger.

Ik zie twee mogelijkheden:
1) Maak de keuzelijst in een invulbaar pdf bestand. Duidelijk leesbaar voor alle klanten. Nadeel is dat het verwerken van de door jou terugontvangen informatie handmatig zal moeten gebeuren.

2) Stuur de klanten een unieke link naar je eigen website en laat ze daar het formulier invullen. Groot voordeel is dat je veel meer opties kunt tonen dan in één enkele email en daarnaast heb je alle informatie meteen digitaal. Krijg je ook nooit juridisch gedoe, de klant heeft het tenslotte zelf ingevuld.
 
Bedankt voor uw hulp tot nu toe, zou u mij ook kunnen vertellen hoe ik die invul lijsten kan maken en of ik eventueel programmas nodig heb ervoor?

EDIT: Moet ik nu alles in de pdf maken of moet ik daarvoor in andere programmas een lijst maken??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan in bijv. Word. Het bestand kun je daarna omzetten/printen als pdf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan