Besteld bij Azerty

Robert H.

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2025
Berichten
7
Heb aan jullie een zeer belangrijke vraag.
En heel wil graag weten wat de beste oplossing is.
Ik heb bij azerty op 1 Februari een bestelling gedaan bij hun voor desktop laten bouwen.
Ik heb alles netjes op papier en toen netjes besteld en betaald.
En ik kreeg op 4 Februari netjes een mail van hun dat bestelling in behandeling was.
Maar hoorde zelfs tot op 26 Februari niks van hun zelfs niet een mail gekregen of de onderdelen
die ik voor dedesktop had gedaan bij elkaar horen.
Heb ondertussen wel paar keer gemailt naar hun hoe het ervoor stond maar daarop ook geen antwoord.
Heb toen maar op 27 Februari maar gemailt naar hun hoe het er voorstond met de onderdelen en hoe lang nog ging duren voor desktop klaar was kreeg daar ook geen antwoord op per mail.
Heb toen maar gebeld op 28 Februari hoe lang ging duren voor desktop klaar was heb netjes gezegt wat er aan de hand was en ze zeiden heel kort we zijn er mee bezig en U krijgt mail wanneer het klaar is toen gooide brutaal de telefoon op de haak.
Kreeg bijna geen tijd om wat aan hun nog wat tevragen met hun aan de telefoon duurde +/- maar 3 minuten meer niet.
Ze waren ook nog erg brutaal aan de telefoon en je kon horen aan hun stem dat ze beledigt waren dat ik gebeld had met de vraag hoe lang ging duren.
Maar tot op heden nog steeds geen mail van of de desktop klaar is en of hoe het ervoor staat.
Vindt dit wel heel erg raar dit geen mail krijgen van hoe het ervoor staat met Desktop en of
de ondedelen netjes bij elkaar horen en wanneer de desktop klaar is.
Ik denk nu toch maar over de bestelling ta annuleren en ergens anders tebestellen waar je wel netjes wordt behandelt als klant.
Nu komt de vraag wat vinden jullie ervan en is het toch verstandiger om de bestelling te annuleren of moet ik
nog ff paar dagen wachten.
 
Je kan kiezen om je bestelling te annuleren, en dat recht heb je:
  • Vooral omdat je geen vertrouwen meer hebt in hoe Azerty ermee omgaat.
  • Wettelijk heb je het recht om een bestelling te annuleren als de levertijd onredelijk lang wordt zonder uitleg.
  • Vraag per e-mail (en eventueel telefonisch) om een annulering en terugbetaling.
  • Als ze niet reageren, kun je dreigen met een juridische stap (bijv. klacht bij ACM of Consumentenbond), of je stelt ze in gebreke n.a.v. Nederlands consumentenrecht (art. 6:265 BW).
Of je geeft ze nog even de tijd als de computer belangrijk is.
  • Je zou ze nog een laatste keer kunnen mailen met een ultimatum: "Als ik binnen [bijv. 2 dagen] geen update krijg, annuleer ik mijn bestelling."
 
Ik heb gemerkt dat het nog al wat uitmaakt of je met de verkoop van Azerty of met de technische boys van Azerty praat. De technische lui zijn harken. De verkopers zijn klantvriendelijk.
 
Ik heb bij azerty op 1 Februari een bestelling gedaan bij hun voor desktop laten bouwen.
Gaat het om deze computer?
Nu wil ik eerst van jullie weten hoe dit bedrijf bekent staat voor ik met hun in zee gaat!
Voor wat reviews betreft, die zijn heel wisselend, waarbij ik wel de opmerking wil plaatsen dat ontevreden klanten eerder iets online zullen zetten dan de tevreden klant waarbij alles goed is gegaan.

Maar hoorde zelfs tot op 26 Februari niks van hun zelfs niet een mail gekregen of de onderdelen
die ik voor dedesktop had gedaan bij elkaar horen.
Heb je ook gecontroleerd of er niets in de spammap van jouw mail terecht is gekomen? Mogelijk is er een onderdeel niet op voorraad en duurt het even voordat het binnen is.

Verder kan je de tips van @Aar volgen.
 
Je vraagt dus hoe een bedrijf bekend staat als je alles al hebt besteld?
Ik heb je een conversatie gestuurd en die maakt duidelijk hoe ik over Azerty denkt en hoe ze slecht ze mij behandeld hebben. Is synoniem voor hoe ze jou behandelen.
 
En dan zelf klagen dat je geen antwoord krijgt. Of hoe de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
 
@emields
Waar heb je het over?

De grote vraag is nu of het uiteindelijk wel allemaal goed is gekomen.

Ik heb mijn pc ergens anders gekocht. Totaal incl. randapparatuur 4000,- euro.
Azerty stuurde nog een beoordelingsverzoek. Compleet gestoord na de gang van zaken. Ik heb 0, nul komma nul ingevuld.
 
Laatst bewerkt:
En omdat dit een Windows forum is, en noch in de vraag, noch in de antwoorden ook maar één keer het woord 'Windows' is gevallen dit berichtje. Zodat een willekeurige lezer tóch nog een keer het woord 'Windows' tegenkomt :D. (Wat heet: wel vier keer ;)). Mocht die zich afvragen wat deze vraag in godsnaam in het Windows forum te zoeken heeft...
Deze vraag hoort natuurlijk gewoon in het subforum Aankoop te staan.
 
Zelf ik ook nog problemen gehad met aankopen bij Azerty.
Maar dat doet uiteraard niks af aan de ervaring van TS.
 
Ik heb in het verleden veel gekocht bij Azerty maar toen zaten er nog mensen die je fatsoenlijk hielpen maar die zijn er volgens mij allemaal uitgegooid of vertrokken.

Ja, dat is wel duidelijk van Edmoor en LP. Bestellen, leveren en betalen via de site, geen kunst aan. Dat is heel wat anders dan een klant helpen!
Je krijgt wat je besteld hebt via de webshop, of artikelen moeten niet direct leverbaar zijn. Maar dat is heel wat anders dan het bouwen van een pc voor een klant en actief helpen bij dit proces.

Maar goed. Het is mij wel opgevallen dat ze hun teksten op de site wel hebben aangepast. Je krijgt nu zogenaamd 'digitaal' advies! Ze 'staan klaar' maar daar klopt niets van. Het gaat precies zoals TS schrijft en mij is overkomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan