bestelfinctie maken in access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

NX 74205

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2010
hallo iedereen,

voor intern gebruik binnen onze firma heb ik in access 2007 een catalogus gemaakt van onze verkoop- en verhuurartikelen. Gebruiksgemak was hier zeer belangrijk omdat de meeste gebruikers weinig of niets van access kennen.
Ondertussen heeft men mij verzocht om te bekijken of het eventueel mogelijk is een bestelfunctie toe te voegen, te voorzien in de twee hoofdformulieren. Een bestelformulier maken waarbij men de artikels kan kiezen uit een keuzelijst of zelf intype is op zich niet moeilijk, maar biedt weinig meerwaarde aan het geheel.
Graag hadden we een soort winkelkarretje ingebouwd. Op internet en forums heb ik gezocht naar informatie hieromtrent, maar helaas weinig gevonden. Wel ben ik te weten gekomen dat het met behulp van VBA blijkbaar mogelijk is om records te kopieren. Dit kan mogelijk een oplossing bieden als ik de geselecteerde artikels naar de daarvoor bestemde (& nog te maken) tabel kan kopieren. Helaas ken ik zelf nog niets van VBA, en vooraleer we nog meer tijd en energie steken in de huidige zoektocht en bijscholing gaan volgen hiervoor had ik graag het volgende vernomen.

Is het mogelijk om in access een gebruiksvriendelijke bestelfunctie in te bouwen vergelijkbaar met een winkelkarretje zoals je deze op vele websites terugvind? Indien ja, hoe pak ik dit het best aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties :thumb:

Natuurlijk kan dat. Wat je moet doen is een aantal formulieren in Access maken die ruwweg dezelfde stappen doorlopen als een winkelwagentje. Hiervoor hoef je niet echt te kunnen programmeren en het gewenste resultaat kun je goed bij elkaar klikken.

Denk er ook eens over om de opdracht uit te besteden. Een vakman kan dit in de regel veel sneller en hoeft echt niet duur te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan