• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestelformulier regels automatisch in orderoverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Droptopper

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
24
Hallo in het bijgevoegde excel bestandje heb ik op tabblad Bestelformulier een aantal door de gebruiker in te vullen cellen staan welke geel zijn ingekleurd. Als de gebruiker klaar is wil ik op tabblad Orderoverzicht een opsomming van de bestelde artikelen plus de andere ingevulde gegevens.
Naam adres en woonplaats gegevens zijn natuurlijk gemakkelijk. Het gaat om de regels met artikelnummer,omschrijving, prijs, aantal en totaal, ik wil dat deze ook worden meegenomen op Orderoverzicht maar dan alleen wanneer er een getal is ingevuld bij aantal. Deze regels moeten dan komen tussen regel 8 en 19 en indien nodig toegevoegd worden tussen deze regels.

Kan iemand mij helpen te vertellen hoe ik dit moet gaan aanpakken? Een website waar een uitleg opstaat is ook prima, ik kon hem niet vinden.

Bekijk bijlage Bestelformulier.xlsx

Met vriendelijke groet,

Sander
 
Hoi Sander,
Wat je vraagt is opzichzelf niet zo moelijk, ik persoonlijk zou een userform aanmaken
Zeker door deze
door de gebruiker in te vullen
Ik zal zo snel mogelijk een voorzetje geven.

Groet
 
Het originele artikelbestand is bijna 2000 regels, weet niet of dit problemen gaat geven in een userform.

alvast bedankt voor de moeite
 
Hoi,
Op zichzelf niet,volgens uw vbtje moeten de gebruikers nu ook door de 2000 scrollen, als je verschillende artikelgroepen hebt, kan je zelfs de lijst beperken.
Ik zeg maar iets als vb: artikelgroep 1 zijn schoonmaakmiddelen als je dan kiest voor optie schoonmaakmiddelen je alleen de lijst met schoonmaakmiddelen krijgt.
Stuur eventueel het origineel bestand (zonder gevoelige info) door naar mij, dat kan hier door op mijn naam te klikken. Als je me dan wat tijd geeft maak ik wel een oplossing.
groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan