• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestellen = "ja" - soort bestellijstje aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

madeliefje320

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2020
Hallo,

Ik ben zelf een medicatie voorraad lijst aan het opmaken, maar zou er graag een bestellijstje van krijgen op een ander tabblad met de te bestellen medicijnen.
Ik heb nu in het tabblad voorraad in kolom D mijn medicijnen staan en in kolom T staat ja of nee bij bestellen (komt er vanzelf indien hoeveelheid onder een bepaald getal komt)

Wat ik nu wil is dat zodra er ja bij bestellen komt, er op het tabblad bestelling een soort van boodschappenlijstje komt met de namen mooi onder elkaar.
Ik krijg het enkel voor elkaar dat ze op hun originele lijn komen te staan, wat niet handig is, als de lijst met medicijnen heel lang is.
Ze moeten dus mooi onder elkaar komen te staan.

Ik heb volgende formules al eens geprobeerd :

=ALS(T4="ja";D4;"") - dan krijg ik dus op elke lijn waar een ja staat de naam van het geneesmiddel, maar dikwijls ver uit elkaar

=X.ZOEKEN(T4="ja";T4:T15;D4:D15;;0) - dan krijg ik #N/B

in bijlage een voorbeeldbestand, wel niet met medicijnen in, maar met broodjes, het gaat hem toch om de kolommen he :d

Weet iemand hoe het wel moet?

Mercikes alvast.

Grts madeliefje320

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik weet hoe het moet. Gebruik FILTER.

Zie ook mijn handtekening hieronder.

@TS
Je kunt wel zeggen dat je weet hoe het moet, maar wat schiet je daar mee op.;) Met een voorbeeldbestand kun je concreet werken en de gewenste resultaten aangeven. Zonder een bestand is alles op de gok en dat schiet niet op.

ja, zoiets zocht ik, merci, de formule met filter kende ik nog niet en heb al verschillende cursussen gevolgd, merci voor de hulp

De Fantastische Filter Formule bestaat ook nog niet zo lang, daarom waarschijnlijk ook wat onbekender.
Dit kan natuurlijk ook eenvoudig met een ouderwetsche draaitabel, zie voorbeeld.

Succes,
Xharx

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan