• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestellijst automatisch vullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik heb in de loop der tijd veel hulp gehad, en ben daarom ook zover gekomen met mijn bestlijst die ik op deze manier wilde maken.

In de bijlage mijn bestellijst, met de tabbladen Bestellijst1, afnemers, artikelen

alles werkt perfect
- Opslaan met NAW gegevens van de bestelformulier
- Offerte maken naar word.
- Bestellijst sorteren
- Artikelomschrijving automatisch laten vullen met een artikelnummmer
- Adres gegevens automatisch laten vullen met een invul van een debnr.
- Geef bij meer als 1 bladzijde automatische de raster weer zoals de rest van de bestellijst.

maar mijn probleem is het volgende .

Als je in het gele vlakje 10 als debnr gebruikt vult hij netjes de gegevens in.
maar als ik 20 pak, waar de gegevens in de tabblad afnemer niet goed zijn gevuld vul hij op die plek niks in.

Als ik dan in de bestelformulier de aanpassing wil doen door deze handmatig in te vullen krijg ik allemaal foutmeldingen, die je niet zo maar weg krijg.

Aangezien dat dit formulier gebuikt gaat worden met mensen met weinig Excel kennis wil ik kijken of ik dit probleem nog kan ondervangen.

Groet HWV

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je NAW gegevens staan op een vaste plek (als ik alles goed begrijp)
Waarom verwijs je ze dan niet naar die plek:
Code:
   Range("N7").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 3, 0)
   Range("N8").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 5, 0)
   Range("N9").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 6, 0)
   Range("Q9").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 7, 0)
  Range("N10").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 10, 0)

Je foutmeldingen (die vlgns mij komen door het gebruik van 'OFFSET') zijn dan in ieder geval weg.
Blijf je wel met het probleem zitten met handmatig invullen van ontbrekende gegevens.

Hier houd echter mijn VBA kennis op.
Misschien iemand anders.

Zet deze regel ertussen en vul dan de gegevens aan in tab 'afnemers':

Code:
Range("N7").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 3, 0)
  [B][U][COLOR="Red"] If Range("N7") = "" Then Range("N7") = "Geen naam gevonden!"[/COLOR][/U][/B]
   Range("N8").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 5, 0)
   Range("N9").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 6, 0)
   Range("Q9").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 7, 0)
  Range("N10").Value = Application.VLookup(Target.Value, wsFrom, 10, 0)

Je kunt dit natuurlijk ook gebruiken voor de 4 andere gegevens.

Cobbe

Aangepast maar nog niet helemaal

Beste,

Bedankt voor de bijdrage.
Ik zal de situatie duidelijker uitleggen, wat ik eigenlijk in mijn vorige vraagstelling ben vergeten te vermelden.
Het zijn eigenlijk drie verschillende bestanden afnemers, artikelen en bestellijst.
Via een script zorg ik dat deze op de achtergrond geopend worden( deze was in totaal te groot om hier te posten, incl de bestanden )
Zoals ik al wel geprobeerd heb uit te leggen is dat diegene die er mee werkt weinig of nouwelijks verstand van excel heeft, en daarom zo gemaakt dient te worden dat iedereen er mee kan werken.,

Ik maak eens per week een update van de afnemers en de artikelen, maar tussentijds moeten ze ook bestellijsten maken voor nieuwe klanten die nog niet in het systeem staan.

Ik heb niet genoeg kennis van VBA of excel om dit voor elkaar te krijgen zodat ik zowel via een debnr iets kan invullen en dat ik handmatig iets kan invullen.
Dit hoef niet gelijk bij de afnemers gezet te worden maar zou mooi zijn als dit zou kunnen.

Groet HWV

Code:
If Target.Column = 14 Then
Met deze regel start je het invullen van de adresgegevens. Dit wil echter ook zeggen dat elke wijziging in kolom N(eender welke regel) de macro start en daardoor kan je geen manuele invoer doen.
Code:
If Target.Address = [N6].Address Then
Zou het moeten doen

Mvg

Rudi

Geweldig

Rudi,

Je doet het weer, werkt goed.
Ik had zelf al een formulier er bij gemaakt die dan het adres toevoegd aan afnemers.
Een hoop van geleerd, had ik nog niet gedaan

Ierdeen die hier aan mee heeft geholpen wil ik bedanken voor zijn inzet

Groet HWV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan