• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestellijst genereren per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richy1973

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2016
Berichten
40
hallo,

Ik ben al een tijdje met een planning systeem bezig, en met behulp van Helpmij is dit aardig gelukt.
Maar ik loop nu tegen iets aan, waar ik even een vraag over heb.

In de planning word aangegeven wat er op welke dag en locatie nodig is, dit moet dan een week van te voren aan de leverancier door gegeven worden.
Er zijn meerdere validatie cellen waaruit gekozen kan worden. We werken met 5 ploegen per dag, met elk een specifieke bestelling. Nu kan ik zoiets zelf maken door een ander Excel bestand te maken met verwijzingen en koppelingen, maar we hebben 52 weken en dat wordt erg veel werk.

Op donderdag wordt de planning definitief gemaakt, en dan moet er voor de gehele week een bestellijst gemaakt per leverancier wat er waar, wanneer en hoe laat moet komen. Liever geen VBA, onze systeem beheerder heeft dit liever niet.

Bekijk bijlage Planning Asbest V2.4.xlsx

Misschien leg ik het een beetje ingewikkeld uit...

graag advies of suggesties.

Groet Richy.
 
Kan je in het voorbeeld even aangeven hoe deze bestellijst eruit moet komen te zien?
 
bestellijst generen per week

heb even de bijlage aangepast, nu zoals het het in gedachten heb. dit mag uiteraard in een ander bestand komen.
het liefst zie ik uit de komende week een bestellijst per leverancier, deze moet ook bewaard worden.

Bekijk bijlage Planning Asbest V2.4,1.xlsx

hoop dat je mij begrijpt.:confused:
 
Eerlijk gezegd begrijp ik er helemaal niets van. Acmaa kan ik nog wel ergens vinden maar daarna houdt het echt op. Dus nog een laatste poging. Hoe ziet het resultaat eruit en dan graag ingevuld.
 
heb een aantal gegevens toegevoegd, misschien zo duidelijker. het gaat erom, op maandag wordt er een lab ingevuld, deze moet dan in de juiste tabblad komen.
dit geld voor alle tabbladen (leveranciers). dit kan ik handmatig maken, echter is dit heel veel werk en veel formules maken. ik hoop dat er een eenvoudige manier is.

Bekijk bijlage Planning Asbest V2.4,2.xlsx
 
Acmaa om 11:00 kom ik nergens tegen RPS is ook nergens te vinden. Dus ik haak af. Mogelijk dat een ander helper iets van deze opzet begrijpt. Maar ik kan er werkelijk niets van maken.:confused:
 
lastig uitleggen, ik wil graag per leverancier een lijst generen om door te geven wanneer ze iets of wat moeten leveren.
dit mag op een tabblad (in een ander bestand) of in een lijst naast de planning.

ik maak een planning, vul in wie wanneer ergens moet zijn en hoe laat en wil dan een lijst die ik kan mailen naar de leverancier. van RPS moet een lijst komen, van Acmaa en zo verder. dit per dag en per ploeg. Nu filter ik handmatig uit de planning wat RPS moet doen de volgende week ( en alle andere leveranciers). een overzicht lijst voor de leverancier dus.

duidelijker kan ik het niet omschrijven ben ik bang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan