• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestellijst online delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalg93

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Beste HM,

Ik zoek een beetje hulp bij het volgende:

Ik kreeg de opdracht een bestellijst te maken op excel. Deze zal online gedeeld of verstuurd moeten worden naar scholen in de buurt.
De opdrachtgever wil dat de andere van elkaar niet zien wat zij bestellen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Kan ik een bestelsheet maken en dan een tab totaal en deze dan beveiligen? Of is deze dan steeds blanco als je deze opnieuw invult?
Wat is de makkelijkste weg om deze sheet te delen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat is de makkelijkste weg om deze sheet te delen?
E-mail denk ik.

Update:

Ik heb het nu zo gemaakt. De opdrachtgever zou graag een bestand hebben met een automatisch totaal.

Wat is wijsheid, als dit naar 40 scholen wordt verstuurd:

Ik kwam zelf op: Iedere school een eigen tabblad, vergrendeld met een wachtwoord.

Any Idea's?

Bijlagen

Ik kwam zelf op: Iedere school een eigen tabblad, vergrendeld met een wachtwoord.
Lijkt mij een goed idee en dan via een link in de mail is het bestand bereikbaar? Een bestellijst versturen? Dat gaat volgens mij niet i.v.m. > Totaal.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je beter alle scholen het lege bestand kunt sturen en zelf alles samen voegen tot 1 bestand.

De beveiliging van excel bestanden zijn lang niet optimaal.

Code:
=SOM('eerste school:laatste school'!A12)
Gebruik dan deze formule voor de optelling van alle tabbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan