Bestellijst VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derek111

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2014
Hallo mensen,

Ik ben een tijdje bezig met het maken van een macro voor de volgende actie, echter wil dit niet echt lukken vandaar dat ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen:

Ik wil graag op werkblad 1, doormiddel van een pulldown menu graag een selectie maken van een product.
Wanneer het product geselecteerd is moet een aantal doorgegeven worden waarna middels een drukknop de selectie + het aantal, naar blad 2 wordt overgezet.
De selectie in het pulldown menu en het aantal moet vervolgens leeg gemaakt worden zodat je ook weet dat de informatie is overgenomen.

Dit moet zich kunnen herhalen waardoor er bij een dubbel product alleen de aantallen worden opgeteld en dus niet elke keer het zelfde product onder elkaar wordt gezet.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen!:confused:

Alvast Bedankt!

Als je daar een voorbeeld documentje voor plaatst is dat vast niet zo moeilijk om te maken.

Laatst bewerkt:
Ok dan. Achter het knopje Overnemen kun je deze macro hangen voor het legen van de pulldown menu's:
Code:
Sub Knop_overnemen1()

Cells(5, 3) = vbNullString
    Cells(5, 6) = vbNullString

With Cells(9, 3)
        .Validation.Delete
        .Value = vbNullString
    End With

With Cells(9, 6)
        .Validation.Delete
        .Value = vbNullString
    End With

End Sub
(Zit nu ook in het document bij #4)

De overige code die je nodig hebt voor het overnemen van de gegevens kan ik je niet bij helpen omdat me niet duidelijk is hoe je de gekozen gegevens kunt gebruiken om het juiste artikel uit het blad "Gegegevens" te selecteren.

Laatst bewerkt:
Als je de benodigde duidelijkheid kunt verschaffen is het uiteraard geen probleem voor mij om er mee verder te gaan.

Even voor de duidelijkheid. Ik kan kiezen voor bijvoorbeeld Staal met Diameter 60,3 en SPVC met Diameter 63. Hoe moet het programma met die informatie dan weten dat er op de bestellijst de tekst: "Koppeling Staal-SPVC 60,3 - 63" moet komen te staan en dat er tevens een Mof 63 bij moet? Dat kan nergens uit afgeleid worden. Is Staal altijd een Koppeling? Is SPVC altijd een mof? En moeten er dan altijd 2 regels op de bestellijst komen? Voor jou zal het duidelijk zijn, maar het programma weet dat niet.

Om het nog verwarrender te maken schrijf je dit in je uitleg:
Dus wanneer buis 1 de volgende eigenschappen heeft: Materiaal 1: Staal, Diameter 1: 63
En, buis 2 heeft de volgende eigenschappen: Materiaal 2:SPVC, Diameter 2: 60,3
Terwijl er in de diameter keuzelijst voor Staal geen 63 voor komt en in die van SPVC geen 60,3

Het maken van een macro luistert erg precies en dat vereist dat je ook duidelijk bent in de uitleg van wat je precies wilt. Dat is geen kritiek hoor, ik vind het leuk om te doen :) Maar die duidelijkheid is erg belangrijk.

De keuze voor Gietijzer en Asbest Cement heb ik er voor je bij gemaakt. Dat had ik expres niet gedaan omdat je kunt zien hoe eenvoudig dat is en je die er zelf bij had kunnen maken, ter leering zeg maar. Hier je Voorbeeld 3 document:
Bekijk bijlage Voorbeeld 3.xlsm

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Sorry voor de late reactie, ik heb weinig tijd gehad om er nog eens goed naar te kijken.

Ik heb een hieronder een nieuw voorbeeld geplaatst waarbij ik een aantal nieuwe tabellen en tabbladen heb bijgevoegd. Waaronder de tabel "buis" en tabblad "materialen"
Deze lijkt me iets duidelijker en makkelijker om voor de tabel "buis" een macro te schrijven, aangezien we hierin 2 variabelen (diameters en materiaal) met elkaar kunnen vergelijken.
met de tabel buis onder tabelblad materiaal. Wanneer deze gelijk zijn kan hij de productnaam en artikelcode overplaatsen. p.s. Ik heb in het bestandje nog een tekst geschreven met uitleg.

http://www.fileupload.nl/b57d2c28b6f1c0fd

Bij eventuele vragen hoor ik het graag!

Ik denk dat de uitleg wel duidelijk is maar doe er even een voorbeeld bij met een ingevuld voorblad en hoe dat er op de bestellijst uit moet zien.

Hier is kennelijk iets helemaal mis gegaan qua opvolging. Ik heb het document gedownload en zodra ik er tijd voor heb zal ik er naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan