• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestellijst vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koko96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Wie o wie kan mij helpen??

In mij excel document heb ik gegevens staan, deze zijn niet orgineel en dus maakt het niet uit wie ze leest. ;)

De situatie is als volgt:
- Ik heb een progamma die bepaalde gegevens in een excel bestand conventeert, het is een soort van bestellijst. (zie voorbeeld) (de kleuren heb ik zelf aangegeven)
- Deze gegevens worden elke keer op deze plaats geconventeerd.(BLAUW)
- Als ik via dit progamma een nieuwe bestelling invoer, komt deze automatisch tussen de bestaande bestellingen te staan.
- Als het bijvoorbeeld gaat om een bestelling van peren, dan zet hij deze bij de groep van peren. En schuiven de overige bestelling een rij op.
- Dus cel A4 wordt ook peer en de overige producten schuiven een rij op.

- Echter heb ik maar bepaalde gegevens nodig en deze link ik dan door naar een andere (extra) excel bestand. Hierin kan ik dan voor mij extra informatie in verwerken.
- De gegevens die ik nodig heb zijn BLAUW gemarkeerd en worden dan in mijn excel bestand getoond (naam = bestand 2).
- In mijn bestand 2 voeg ik dan extra gegevens toe die voor mijn duidelijk zijn.
- Wanneer mijn bestellijst wordt bijgewerkt schuiven bepaalde producten een rij op, omdat er nieuwe van hetzelfde soort bijkomen. (bestand 1)
- Omdat deze blauwe gegevens doorgelinkt met mijn bestand 2 schuiven deze blauwe gegevens ook een rij op.
- Dit gebeurd dan niet met mijn ingevoerde gegevens die ORANJE gemarkeerd zijn.

- Mijn vraag is dus hoe zorg ik ervoor, dat wanneer er nieuwe gegevens worden ingevoerd in het blauwe veld (en dus een rij extra toevoegd wordt bij bijvoorbeeld peren). Dat mijn ingevoerde gegevens (ORANJE) ook een rij op schuiven.

- Met andere woorden, als rij A4 (blauwe gegevens) vertrekt naar rij A5, hoe zorg ik ervoor dat mijn ingevoerde gegeven (ORANJE) in rij A4 (cellen E4 tot H4) ook doorschuiven naar rij A5. En dat dan de cellen E4 tot H4 blank worden waarin ik dan weer nieuwe gegevens kan invoeren.

Is dit eigenlijk wel mogelijk in excel en zo ja, hoe kan ik dat doorvoeren???:confused:
Ik heb wel enig verstand van excel en de functies vert.zoeken en hort. zoeken en als functie, maar deze kan ik denk ik niet gebruiken.

In afwachting van reactie en met vriendelijke groet,

Johan Kok

Bijlagen

Het is een heel verhaal, maar ben je met een lijst geholpen?
Formule wordt meegenomen als je een rij invoegd.

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reactie, maar het niet is helemaal precies wat ik bedoel. Ik zou eigenlijk willen weten of het kan dat je de computer zelf een rij laat invoegen,(in bestand 2) als het blijkt dat de bestellijst wordt veranderd doordat er een product bijkomt.(in bestand 1) Deze wordt dan middels converteren automatisch geplaatst bij de groep van de producten. (in bestand 1).

Misschien is de onderstaande tabel iets duidelijker

Gr. Johan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan