besturing?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
heb onlangs W7 op de pc zitten,nu heb ik een printer de canon pixma mp110,welke hier op aangesloten, weigerde in alle fronten,wat ik dus ook wel had verwacht eigenlijk.
niet getreurd naar de site van canon gegaan en de benodigde software gedownload die ik dacht nodig te hebben.
dit werd ook allemaal op het bureua blad aan gegeven,maar nu wilde ik dus gaan printen,ho maar helemaal niets..
wat kan hier de oorzaak van zijn ,of zou het printertje toch aan de oude kant zijn voor w7,

hoop op een oplossing,bvd mwrv,

Hoi

Voor de mp110 is er W7 ondersteuning op de canon site.Je zou dus verwachten dat het werkt.
Zijn de drivers ook daadwerkelijk geinstallleerd??Je geeft alleen aan dat ze op je buroblad staan.
Is er tijdens de evt installatie ook gevraagd wanneer je de printer moest aansluiten?

"Weigerde op alle fronten", dit is een erg onduidelijke omschrijving... :confused:

Is je printer wel te zien in 'Apparaten en Printers'?
Zo niet, dan ligt het aan de aansluiting. Staat ie er wel, dan ligt het aan de software...

Weer een kwestie van jammer:
a. Welke versie van Windows 7 heb je? De 32-bits of de 64-bits versie?
b. Welke software had je precies gedownload en geïnstalleerd?

ad a.
Als je Windows 7 32-bits hebt zou je deze driversoftware moeten downloaden en gebruiken vlgs. de Canon site.
Als je Windows 7 64-bits hebt zou je deze driversoftware moeten downloaden en gebruiken vlgs. de Canon site.

Succes,

Tijs.

besturing

nogmaals terug ze was dus idd wel geinstalleerd,maar wil ik printen doet ie toch echt niets,maar zal zoals jullie aangeven toch nog eens naar de aansluiting kijken,kom dan ook wel terug met een reactie.

mwrv,

bericht

sorry had dat laatste bericht nog niet gelezen excuses hiervoor ,maar heb de 32 bits gedownload,zal gelijk even bij de andere pc zien ,dan horen (of lezen)jullie het wel.

nogmaals

ja mensen ben ik nogeens,heb jullie raad opgevolgd,heb de aansluitingen nagelopen ,alles oke.
printer wordt herkend,nu met een gele driehoek met uitroepteken,blijkt dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd,heb ik nogmaals (via de link van tijs )gedownload,precies gedaan wat er wordt gevraagd,daarna op de button unzip geklikt worden debestanden uit gepakt(155)en nu ga ik terug naar printers,wordt hij dus idd herkend, edoch geen stuurprogramma.
heb vervolgens stuurprogramma bijwerken gedaan maar de uitkomst is idem dito.
nu ben ik even in de war ,want wat doe ik nu verkeerd,zie het probleem nu bij mij dat ik iets verkeerds doe,(of niet).

exe

hallo frankwannet,
als ik dit download dan staat er dus bij,win zip self-extractor m7106 nl x[2].exe.klik ik op de button unzip,en dan krijg ik de melding succes vol gedownload 155 bestanden ,maar verder niets,en werkt dus ook niet,en nu?

In de submap x86\DrvSetup staat het setup programma.
Wil je niet het setup programma gebruiken, dan kun je de driver installeren vanuit de submap x86\Driver

Graag een volgende keer je beter voorbereiden als je 'zomaar' een ander besturingssysteem installeert... :rolleyes:

Tijs.

opgelost

hallo mensen daar ben ik weer,ben een paar uurtjes zoet geweest ,en jullie raag opgevolgd,heb het dus wel voorelkaar gekregen,heb toch het juiste gedownload en zoals tijs aangaf ook opgevolgd,maar toch iedere keer niets,en nu heb ik dezelfde handelingen weer verricht,en gaat alles zoals het behoort te gaan,wat ik dus verkeerd deed weet ik derhalve niet,maar is nu voor elkaar,oke bedankt voor jullie tijd en reacties,en zal er dan ook om denken om niet zomaar iets te downloaden??

bvd mwrv,

[...]en zal er dan ook om denken om niet zomaar iets te downloaden??

bvd mwrv,

Het gaat er niet om dat je (terecht) ervan uitgaat dat als Canon printerdrivers beschikbaar stelt voor je (toekomstige) besturingssysteem dat die ook (moeten) werken.

Waar het wel om gaat is dat je vooraf even uitzoekt óf die drivers er wel zijn en zo ja, welke dat zijn en hoe je die drivers dan na de installatie van het nieuwe besturingssysteem zou moeten inzetten. Dát is wat ik bedoel met voorbereiding... :rolleyes:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan