Besturingselement activeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
377
hallo,

Ik heb er nog nooit eerder last van gehad maar sinds vandaag worden vooral flash elementen een besturingselement of zo. Zie afbeelding hieronder hoe ik bedoel.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? zo irritant en ik kan het helemaal niet hebben omdat het nog nooit zo was bij mij. alvast bedankt

venster.bmp
 
Komt door een update van windows (KB912945)
Ga naar software en zet een vinkje bij updates weergeven en verwijder update KB912945
 
Deze oplossing is dan weer wel een probleem omdat updates niet voor niets gemaakt worden. Als je deze patch verwijdert ben je weer vatbaar voor de bug waarvoor die patch gemaakt was...ben ff het hele verhaal over het artikel kwijt, maar het was nogal iets ernstigs d8 ik
 
oke, het klopt dat ik gister de update heb geinstalleerd.
Maar wat is nu wijsheid? verwijderen of..
 
Wijsheid is surfen met FireFox. En je systeem up-to-date houden natuurlijk. Vuurmuren en antivirussen zijn pas de 2de lijn in beveiliging. Het belangrijkste is zorgen dat je systeem niet vatbaar is voor bekende beveiligingsfouten, dus ik zou em houden.
 
Wijsheid is surfen met FireFox.

Internet explorer vond ik altijd een goed programma, vooral omdat dit standaard van windows is vond ik het wel makkelijk. Ik heb geen ervaring met andere internetbrowsers. Lijkt firefox op internet explorer of is het heel anders? Is het wel echt noodzakelijk?


mvg. rutje
 
dropl zei:
Deze oplossing is dan weer wel een probleem omdat updates niet voor niets gemaakt worden. Als je deze patch verwijdert ben je weer vatbaar voor de bug waarvoor die patch gemaakt was...ben ff het hele verhaal over het artikel kwijt, maar het was nogal iets ernstigs d8 ik

Dit is geen beveiligings update, heeft iets te maken met een rechtzaak van microsoft en een ander bedrijf over bepaalde besturingselementen.
Heeft Bill al 500 miljoen dollar gekost dus vandaar dat ze deze update even door onze strot persen.
 
"Microsoft heeft deze week een patch voor Internet Explorer 6 uitgebracht, die een wijziging doorvoert in de manier waarop de browser ActiveX-controls inlaadt. De wijziging is bedoeld om een patent op 'interactieve content' te omzeilen van Eolas en de universiteit van Californië aan wie Microsoft inmiddels 560 miljoen dollar schadeloosstelling verschuldigd is. Na de weigering van het Amerikaanse hooggerechtshof om de patentzaak te behandelen werd het Microsoft in juridische zin te heet onder de voeten en besloot het bedrijf in december om de omzeiling van de gepatententeerde techniek te implementeren - hoewel Microsofts advocaten de zaak nog niet hebben laten varen. De patch is bedoeld voor Windows XP en Windows Server 2003; onduidelijk is of er ook een update voor Windows 2000 komt. Installatie ervan maakt dat ActiveX-objecten op een door de browser ingeladen pagina niet meer automatisch geactiveerd worden - de gebruiker zal eerst op de controls moeten klikken voor ze actief worden. Op de MSDN-site heeft Microsoft instructies voor webdevelopers neergezet om uit te leggen hoe zij op hun beurt weer om de patch heen kunnen werken."

Bron
http://tweakers.net/nieuws/41397/
 
Komt door een update van windows (KB912945)
Ga naar software en zet een vinkje bij updates weergeven en verwijder update KB912945

Nu ik deze update wil gaan verwijderen blijk ik dit nummer (kb912945) niet te hebben. Welke update is het wel??
 
Laatst bewerkt:
Uit een anderr bericht:

Fred52 zei:
Ik had het zelfde probleem, maar KB912945 was absoluut niet te vinden tussen mijn updates.
Ik ben toen verder gaan zoeken via allerlei forums en weet niet meer waar ik terecht kwam maar vond ergens een andere oplossing: verwijder als je die KB912945 niet hebt dan KB912812. Heb ik gedaan en het probleem was ook opgelost.

Geloof dat ze deze update in een pakketje hebben gestopt samen met beveiligings updates. :(
Want KB912812 staat bij Windows updates tussen de essentiele updates en KB912945 stond tussen de optionele updates.
 
rutje1 zei:
Dus ik kan hem beter niet verwijderen??

Ik zelf laat hem maar staan, laatst geformatteerd en alle essentiele updates opgehaald en ik heb hem er nu ook tussen staan.
Zal het eens proberen uit te zoeken wat de gevaren zijn, tot dan klik ik af en toe maar eens op zo'n balkje, zo erg is het nou ook weer niet.
 
beide niet

ik heb onlangs een systeemherstel gedaan.. na het herstel werden de updates gedownload... ook die betreffende het activeren besturingselement... nu wil ik die dus verwijderen maar beide staan ze niet in de lijst... is er inmiddels een nieuwe update? heb op 15 juni systeemherstel gedaan?

groetjes michel
 
Jozo zei:
Uit een anderr bericht:



Geloof dat ze deze update in een pakketje hebben gestopt samen met beveiligings updates. :(
Want KB912812 staat bij Windows updates tussen de essentiele updates en KB912945 stond tussen de optionele updates.
Als je Na 18-6-2006 nog een update hebt gedaan is je vervelende 'Besturingselement Activeren' weer terug.

Als het goed is heb je dan nu bij 'Configuratiescherm' -> 'Software' -> 'Updates Weergeven' de update KB916281 staan.
Als je deze verwijderd ben je weer verlost van deze mateloos irritante 'oplossing' van Microsoft.

Rick
 
Als je Na 18-6-2006 nog een update hebt gedaan is je vervelende 'Besturingselement Activeren' weer terug.

Als het goed is heb je dan nu bij 'Configuratiescherm' -> 'Software' -> 'Updates Weergeven' de update KB916281 staan.
Als je deze verwijderd ben je weer verlost van deze mateloos irritante 'oplossing' van Microsoft.

Rick

Nu is het inmiddels 18 september 2006 en ja hoor.
Ik heb een tijd geen update meer gedaan. Nu ik dat wel gedaan heb issie er weer. Dat vervelende kader om de Active X elementen. Iemand enig idee wat ik nu moet wegknikkeren om van die TROEP af te zijn?

Alvast heel hartelijk dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan