Besturingselement naar de voorgrond verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patijp

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Ik heb op een formulier een keuzelijst en een knop gemaakt. De bedoeling is, dat de knop op de keuzelijst staat ipv erachter.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Patrick

Even een beetje meer uitleg aub.

Snap even niet wat de bedoeling is van die knop, voor of achter, een keuzevak.??

De bedoeling van de knop is, dat deze transparant op de kolomhoofden van de keuzelijst komen te staan. Zodat wanneer er op deze kop wordt geklikt, kan worden gesorteerd op die kolom.

Als deze knop 'achter' de keuzelijst staat, is deze niet clickable.

Om te verduidelijken: Als je het formulier in lagen ziet, is de onderste de achtergrond van het formulier. Daarbovenop ligt de keuzelijst. Daarweer boven moet de knop komen.

Uiteraard kan ik de knoppen ook boven de kolomkoppen zetten, maar dat is juist het gene dat ik niet wil.

Patrick

Weet niet of ik het snap maar probeer: opmaak en dan op voorgrond, naar achtergrond?
En bij eigenschappen kan je de knop transparant maken

Ik had alleen nog maar bij de eigenschappen gekeken en daar kon ik er niks over vinden.

Ik heb het nu wel geprobeerd, maar ik kan de knop niet 'op' een keuzelijst plaatsen. Het lukt wel bij een tekstvak.

Ik moet er maar vanuit gaan dat het niet mogelijk is of heeft er nog iemand een oplossing?

Patrick

Je kan dit uiteraard met een tekstvak. Plaats een tekstvak op je kolomhoofd. klik een spatie en druk enter. Maak je tekstvak transparant. Ga nu naar eigenschappen -> gebeurtenis -> gebeurtenisperiode -> tik daar de code in die je wil gebruiken om deze te sorteren.

Volgens mij moet dit lukken.

Ik bedoelde dat een knop wel 'voor' of 'achter' een tekstvak geplaatst kan worden.

Ik heb ook geprobeerd om een label en een tekstvak 'op' een keuzelijst te plaatsen, dit lukte ook niet.

Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan