Besturingselementbron met Iff functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Op mijn formulier kun je aanvinken wanneer iemand heeft betaald of niet.
Nu wil ik graag op dat zelfde formulier een veld hebben die aangeeft hoeveel mensen er hebben betaald.

Nu heb ik het volgende gedaan ik heb een tekstvak aangemaakt in bij besturingselementbron het volgende neer gezet:

=IIf([Betaald]=-1;Aantal([Betaald]))

Omdat wanneer je iets aanvinkt dit wordt weergegeven in de tabel als -1, echter geeft mijn =IIf([Betaald]=-1;Aantal([Betaald])) niet de juiste waarde, hij geeft een leeg veld weer???.

HELP!!!

Bedankt alvast,

zie je vraag m.b.t. tot je advertenties en je moet er uitkomen volgens mij.

Het spijt me, maar het lukt mij niet om op het formulier het aantal betaald weer te krijgen??? Het verhaal van de advertenties is mij wel duidelijk.

Groetjes Dick

wat jij doet, kan niet op die manier

je moet in dit geval werken met een formule die voor alle records van toepassing is

DCount(expr, domein, [criteria])

Kun jij mij een kleine uitleg geven van deze formule? Moet ik deze formule bij het besturingselementbron van het tekstvak zetten?

DCount(expr, domein, [criteria])

hangt er vanaf hoe je rapport in elkaar zit
zip anders ff een voorbeeldje

Ik heb een voorbeeldje in de bijlage geplaats.

Ik heb 7 bedrijven ingevoerd hiervan hebben er 3 betaald (3 bedrijven [betaald] aangevinkt).

Op het formulier zie je bij aantal bedrijven betaald: 7

Er zit geen rapport achter, het dient puur als informatief. Hoeveel bedrijven hebben er betaald (aantal). Vandaar deze code =IIf([Betaald]=-1;Aantal([Betaald])) in het besturingselementbron.

Als ik dit in orde krijg dan zou ik ook graag willen zien welk bedrag er totaal is betaald en met welke betalingswijze maar dit is voor latere zorg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
verander jouw voorwaarde

=IIf([Betaald]=-1;Aantal([Betaald]))

in

=DCount("id";"voorbeeld";"[Betaald] = true")

dan moet het volgens mij werken

Zou jij dit uit willen werken in mijn bijlage zie (eerdere berichten) ik heb de code geplakt en gekopieerd maar het werkt niet zodoende.

Bedankt

Top nu begrijp ik waar voorbeeld voor stond dat is de verwijzing naar het de tabel of query. Bedankt ben er erg blij mee. Groetjes Dick

Top nu begrijp ik waar voorbeeld voor stond dat is de verwijzing naar het de tabel of query. Bedankt ben er erg blij mee.

Nu heb ik ook een veld met [betalingswijze] dit is een keuzelijst waaruit je kunt kiezen als een bedrijf contant betaald heeft of als een bedrijf via de bank betaald heeft. Nu wil ik graag het totale bedrag weten van wat er contant betaald is??? Hoe krijg ik dit voor elkaar.

Dus wat ik eigenlijk wil is het totaal aantal betalingen (deze heb ik nu door jullie kunnen realiseren) maar hiernaast zou ik in het overzicht graag willen zien het aantal contante betalingen en het aantal betalingen via de bank.

Ik dacht zelf aan deze code voor contante betalingen =DCount("id";"voorbeeld";"[Betaald] = true";"[Betalingswijze] = contant")

Het zelfde geldt dan ook voor pin betaald =DCount("id";"voorbeeld";"[Betaald] = true";"[Betalingswijze] = pin betaald")

Deze codes werken niet heb wel het idee dat ik dicht in de buurt ben.

ik zou het zo doen

Code:
=DCount("id";"voorbeeld";"[Betaald] = true  And [Betalingswijze] ='Per bank' ")

Perfect, dit werkt echt uitstekend.

Nu wil ik dus het bedrag dat totaal betaald is achter het aantal betalingen weergeven en dit zelfde wil ik ook doen voor betalingen per bank en betalingen contant.

Ik heb bij totaal betalingen in euro het volgende neergezet

=som("id";"voorbeeld";"[Bedrag] And [Betaald] = true") maar dit werkte niet. De andere 2 ja, daar kom ik nu ook niet uit.

Enig idee???

Laatst bewerkt:
volgens mij is dit geen som

maar wat dacht je van een query die dat uitrekent.

Klopt met een query zou ik het ook kunnen doen alleen moet ik dan op basis van deze query een nieuwe subformulier maken en deze dan plaatsen op het formulier. Ik dacht het is makelijker om het rechtstreeks in het veld te zetten (op het formulier) omdat er verder geen overzichten van komen. En ik moet waarschijnlijk dan 3 query's maken...

ik zou de query ook in vba zetten en dan dmv een parameter dezelfde query elke keer opnieuw laten rekenen.

als je je query eerst "Gewoon" maakt dan de sql kopieert en dan d.w.v.

Docmd.runsql je sql uitvoert dit in een functie zet en dan de functie aan roept met parameters en je sql stament aanpast naar je parameters werkt het top zonder al te veel "Moeilijk" programeren en als het dan werkt zorgje met docmd.setwarnings() dat je niet de bijwerk meldingenkrijgt.

dit gaat mij boven mij boven mijn pet... Zou je in de bijlage een voorbeeld willen zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan