besturingssysteem installeert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lavinchi

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Berichten
34
Ik probeer steeds Windows98 te installeren maar na een paar minuten loopt ie vast en gebeurt er niets meer, hij gaat tot "Bezig bestanden te kopieren die nodig zijn voor Windows Setup..." zo heb ik hem al een nacht laten staan maar hij loopt niet door. Van alles al geprobeerd maar helaas, Fdisk opnieuw gedaan, opnieuw geformatteerd, scandisk gedaan, surface scan gedaan, alles lijkt oke maar installeren ho maar ! Wie weet een oplossing ????
 
Heb je wel bij fdisk gedaan als die op het begin vraagt voor grote schijven inschakelen moet je JA doen. als je Nee doet en je wil win98 installeren laad die niet door.

Groetjes,
 
Was de pc voor het formatteren en opnieuw installeren al erg traag geworden? Zo ja, dan zou je harde schijf een beetje op kunnen zijn.
 
Geplaatst door Tanja1968
Was de pc voor het formatteren en opnieuw installeren al erg traag geworden? Zo ja, dan zou je harde schijf een beetje op kunnen zijn.

Inderdaad, hij was traag geworden en ook op internet, ik had gewoon een connectie van 46000 Bps maar er kwamen nauwelijks bytes doorheen, internetpagina's laadde die niet, raar dat fdisk gewoon een 100% schijf weergeeft en format ook geen vreemde meldingen geeft
 
Heb je dan al een oude HD anders zou ik het gewoon nog eens proberen je weet maar nooit :thumb:

Groetjes,
 
Win 98

Is je CD ok ??

Wat je kunt proberen is met een win98 opstart diskette met CD-rom onderstening te starten.

Dan alle bestanden uit de Win98 map van de CD naar een directory C:\windows\options\cabs te kopieren.

daarna tik je in:
c: [enter]
als je in C:\ komt
cd win98\options\cabs [enter]
dan zie je dus op je scherm
C:\win98\options\cabs
en dan tik je
Setup [enter]

Dan zal hij installeren vanuit die directory.

[enter] betekent druk op de toets [Enter] die toets rechts tussen [backspace] en [Shift]
 
Re: Win 98

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Is je CD ok ??

Wat je kunt proberen is met een win98 opstart diskette met CD-rom onderstening te starten.

Dan alle bestanden uit de Win98 map van de CD naar een directory C:\windows\options\cabs te kopieren.

daarna tik je in:
c: [enter]
als je in C:\ komt
cd win98\options\cabs [enter]
dan zie je dus op je scherm
C:\win98\options\cabs
en dan tik je
Setup [enter]

Dan zal hij installeren vanuit die directory.

[enter] betekent druk op de toets [Enter] die toets rechts tussen [backspace] en [Shift]

En ook dan loopt ie gewoon weer vast na de melding "Bezig bestanden te kopieren die nodig zijn voor Windows Setup..."
 
Geplaatst door gast0225
Wellicht een bootsectorvirus(overblijfsel) ?

Kijk daarvoor bijv. hier even.

Ja, ik heb ook het vermoeden dat het een virus is, schijf lijkt me goed verder, in mijn BIOS staat de viruschecker op DISABLED dus dat moet goed zijn, als ik fdisk /mbr doet komt hij weer terug op A: zonder enige melding, is dat normaal ?
 
Dus dan heb je je viruschecker uit staan. Moet die dan niet aanstaan?
 
Geplaatst door krugar
Dus dan heb je je viruschecker uit staan. Moet die dan niet aanstaan?

Nee, volgens een GIGA SENIOR van hier moet ik hem eerst uitschakelen en na installatie van Windows weer inschakelen
 
Is mij ook totaal onbekend. Ik heb hem altijd op Enabled staan.

Waar stond hij op voordat je ging formatteren? Dus toen de pc het nog deed? Op Disabled of Enabled? Als het op Enabled is kun je geen bootsector virus hebben lijkt me.

Heb wel een keer een harde schijf meegemaakt die het aan het begeven was. Installatie lukte na 7 uur, maar de pc draaide ook voor geen meter meer. En een schijf waarvan het "begin" kapot was (weet niet meer hoe dat heet). Eerste paar gig niet toegewezen in Partition Magic (slave bij andere schijf natuurlijk). Schijf was paar gig kleiner maar deed het nog een tijdje.

Dus misschien kun je de schijf in een andere pc eraan hangen en was diagnostische tooltjes erop los laten?

Wat voor merk schijf heb je?
 
Laatst bewerkt:
Heb je bij Fdisk, wel de C-schijf de status "active" gegeven?
 
@Crash, vraagje. Werk zelf ook niet veel met Fdisk. Als hij niet de status Active heeft, kan hij dan geformatteerd worden? Heb geen idee namelijk :eek:
 
Bij mijn weten is het "Actief" maken van een partitie om te zorgen dat de pc vanaf de hardeschijf kan opstarten.
Je kan de schijf voor zover ik weet wel formateren.
Je hebt namelijk maar 1 partitie, die de status "Actief" moet hebben, dit is meestal de C-partitie.
De rest heeft die status niet en kunnen wel geformateerd worden.

Buiten de uitleg op de site van Tazman Wintips.nl, kwam ik deze net tegen;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/598646
Nog een uitgebreide uitleg over Fdisk.:)
 
Laatst bewerkt:
bedankt!:thumb: Ik zal het eens doorlezen. Ik gebruik wel af en toe Fdisk, maar aangezien ik er nooit problemen mee heb weet ik ook niet hoe die problemen opgelost moeten worden:D Ik weet dus alleen de basis van fdsik. Ga me er eens in verdiepen:)
 
Als ik FDISK /MBR heb gedaan moet ik dan opnieuw opstarten en de Harde Schijf opnieuw formatteren ?
Ik heb zojuist namelijk in de BOOT de VIRUS WARNING op ENABLED gezet en daarna kwam hij toen ik FDISK /MBR intikte met de mededeling of ik door wilde gaan of cancelen. Ik ben doorgegaan maar hoe nu verder, eerst formatteren nog ?
 
Als ik trouwens na het weer geprobeerd te hebben en hij dus weer stopt met installeren blijkt er op de C:-schijf een directory WININST0.400 aangemaakt te zijn, beetje vreemd voor mij allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan