besturingssysteem installeert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zet de virus optie in de bios uit (disabled) . Dit is een bootsector bescherming. Als deze aanstaat kan de windows installatie de bootsector niet aanpassen en zal dus niet installeren.

Je zou eens een andere (windows) cd kunnen proberen. Of een andere cd speler. Indien er een optie is voor DMA in de bios probeer het eens op disabled.
 
Hoe nu verder, ik doe :

A:\>fdisk /mbr

zonder enige melding (ik hoor wel de diskette) valt hij terug als

A:\>

hierna doe ik

A:\>sys c:

dan krijg ik de volgende melding :

CANNOT FIND THE SYSTEM FILE IN THE STANDARD LOCATIONS ON DRIVE C:. SYS CAN ONLY BE USED ON DRIVE C: TO ATTEMPT A REPAIR OF AN ALREADY EXISTING INSTALLATION OF WINDOWS. USE WINDOWS SETUP TO MAKE DRIVE C: BOOTABLE.

Volgens mij zit ik in een vicieuze cirkel !
 
probeer eens

sys a: c:

na fdisk /mbr rammelt het even en dan valt ie terug op a: das normaal.

Download anders een een bootflop van www.madboot.com.
Deze heeft wat meer opties en tevens een min of meer auto install voor windows.
 
Geplaatst door C'mon
probeer eens

sys a: c:

na fdisk /mbr rammelt het even en dan valt ie terug op a: das normaal.

Download anders een een bootflop van www.madboot.com.
Deze heeft wat meer opties en tevens een min of meer auto install voor windows.

Madboot geprobeerd, installatiediskette loopt zelfs al vast op installeren van CuteMouse v1.8

Jammer
 
Geplaatst door C'mon
Wat voor muis gebruik je ?

Draadloos, daarom start de opstartdiskette niet door zeker ? Nu maar met een gewone diskette van win98 opgestart, weer FDISK /MBR gedaan, daarna setup via CD-rom starten : EEN OGENBLIK GEDULD. SETUP WORDT GEINITIALISEERD. BEZIG MET SCANNEN VAN HET REGISTER... BEZIG BESTANDEN TE KOPIEREN DIE NODIG ZIJN VOOR WINDOWS SETUP... en daarna zoemt de cd-rom nog even, valt stil en ik zie ook geen HD-aktiviteit meer
 
Probeer het eens zonder draadloze componenten, verwijder ook de voeding voor deze componenten. Hopelijk heb je een andere muis of evt keyboard met staart.

Probeer het dan nog eens.
 
Misschien ben ik nu een stukje verder, ik heb de HD in een andere pc geplaatst en daar loopt de installatie wel gewoon door, waar dit nu inzit is voor mijn een raadsel (BIOS ???) maar misschien weten de techneuten onder ons dit ???
 
ik heb 't al eerder gelezen in dit draadje: cd speler mogelijk een klein beetje versleten .........?
 
Geplaatst door gast0225
ik heb 't al eerder gelezen in dit draadje: cd speler mogelijk een klein beetje versleten .........?

Dat zou je kunnen denken, maar ik heb de HD weer in de oude pc geplaatst en loopt nu wel door, zou er een connectie niet helemaal goed hebben gezeten ?? BEN ER PAS 12 UUR MEE BEZIG !!!
 
het zou niet de eerste keer zijn dat we met zijn allen de meest ingewikkelde oplossingen bedenken terwijl achteraf blijkt dat er een stekkertje / kaartje niet goed vast zat :D
 
Gedeeltelijk

Dat doet Windows altijd om later verder te kunnen gaan waar hij was gestopt.

Heb je al geprobeerd wat ik voorstelde ?

Als je nl. dat doet kun je:

A) zien of hij de CD goed kan lezen.
B) de bestanden ook goed kan weg schrijven
C) Eindeloos van die directory instaleren (nnoit meer je CD nodig).
 
Re: Gedeeltelijk

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Dat doet Windows altijd om later verder te kunnen gaan waar hij was gestopt.

Heb je al geprobeerd wat ik voorstelde ?

Als je nl. dat doet kun je:

A) zien of hij de CD goed kan lezen.
B) de bestanden ook goed kan weg schrijven
C) Eindeloos van die directory instaleren (nnoit meer je CD nodig).

Ja, ook dat heb ik geprobeerd, maar hetzelfde effekt !

Ik ben reeds wat verder, waarschijnlijk zat er een connector niet helemaal lekker want nadat ik de HD over had gezet in een andere pc deed hij het wel en na terugplaatsen liep hij ook door
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan