Besturingssysteem installeert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsmondria

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Ik heb een oude medion AMD XP laptop. Hier stond XP op.
Deze heb ik er af gegooid om eens op te schonen, en ik wilde de laptop inrichten zodat hij met een minimaal besturingssysteem draait. Hij moet alleen Spotify draaien.
Het volgende heb ik gedaan. Ik had nog een Ubuntu 12.10 cd liggen om te proberen. Helaas te zwaar voor de laptop. Dus nu zit ik met een laptop die Ubuntu niet draait. Maar ook XP niet wil installeren, heeft een win32 ...... probleem.
Lichtere versie van Ubuntu wil hij ook niet pakken heeft diverse boot problemen.

Help?
Maak boot Usb's aan. Om cd te sparen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor WIN32 probleem geeft hij weer?

Dus zoals ik goed begrijp pakt hij XP ook niet via CD? en (XP)USB al geprobeerd?

hij geeft System32\hal.dll aan.
Ook wil hij geen andere lichtere versies van Ubuntu installeren. Geeft hij Bootmgr is missing aan.

Dan raad ik aan een bootable USB te maken dan van je XP CD of W7 (indien mogelijk) kopieeren naar de USB dan booten vanaf USB.

Xp draait weer. origionele cd kunnen lenen. mis nu alleen.de juiste drivers. hij wil geen verbinding makennmet internet.

Wat voor merk is de laptop?
Zoek op de site van de fabrikant naar xp drivers.

Het is een Cybermaxx, deels medion deel wat anders geloof ik. Kan de juiste drivers van de LAN en Wlan niet vinden. Installeer wel. Maar krijg geen verbinding.

Lol, ja en als je het goed raad win je een prijsje.
Niet iedereen is al zover dat die precies weet welke info hier neer te typen.

Ik zal morgen even een update doen met type en model. was bij mijn eerste vraag ook geen issue. maar je hebt wel gelijk, mijn vraag is niet helemaal volledig.

OKey dank, ik heb de Medion drivers zelf ook al gevonden. Maar niet de grafische, niet van belang dacht ik.
Ga ik proberen.

Helaas hij geeft RPC-server is niet beschikbaar aan. Heb hem al geprobeert opnieuw op te starten, maar heb die optie niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan