Besturingssysteem op andere HD plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb een HD in mijn pc met hierop al mijn gegevens omdat ik een nieuwe pc koop wil ik deze eruit halen en in mijn nieuwe pc bijplaatsen.

daarom de vraag is het mogenlijk om tijdelijk een andere HD in mijn oude pc erbij te zetten dan op die HD Win7 instaleren terwijl de andere HD die erin zit ook al een Win7 instalatie heeft

Wat wil je er dan mee doen, je zal Windows op de nieuwe PC moeten installeren. Je kunt niet Windows 7 op je oude pc op de nieuwe harde schijf installeren en dan de schijf over zetten.

Als je windows installeert moet dat op de zelfde pc zijn als waar je het op gaat draaien.

Er worden namelijk al drivers geinstalleerd tijdens de installatie en als je de HD dan in een andere pc zet krijg je constant blauwe schermen.

Topic verplaatst van hardware harddisks---->W7.
(dit omdat het over mogelijkheden installeren gaat)

waar ik WIn7 op instaleer die moet in de oude pc blijven de HD die ik eruit wil halen ga ik nadat alle gegevens die ik niet kwijt wil te hebben gekopieerd word deze geformateerd en dan pas in de nieuwr pc geplaatst

Hoi,

Je kan toch gewoon nog met deze blijven draaien tot de nieuwe pc er is ,waarom wil je eerst huidige win 7 op een andere hd installeren? en anders de anders hd erbij hangen en daar je belangrijke bestanden op opslaan

Laatst bewerkt:
Wat voor Windows staat er op je huidige pc? Indien Windows Vista of Windows 7, kun je gebruik maken van Easy transfer.

Win7 staat er op

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je kan toch gewoon nog met deze blijven draaien tot de nieuwe pc er is ,waarom wil je eerst huidige win 7 op een andere hd installeren? en anders de anders hd erbij hangen en daar je belangrijke bestanden op opslaan

ik wil op de HD die in de oude pc blijft nu al alles klaar hebben zodat ik als mijn nieuwe pc er is alleen nog maar hoef te formateren en de HD kan overplaatsen de andere HD in de oude pc en die gaat naar mijn kleinzoon
PS
op de nieuw staat ook al Win7

Hoi,

Volgens mij zou dat wel moeten lukken de huidige er wel uit halen en de andere erin en dan installeren en dan de de huidige er weer bijsteken volgens mij zou dat kunnen proberen kan altijd .

Hoi,

Volgens mij zou dat wel moeten lukken de huidige er wel uit halen en de andere erin en dan installeren en dan de de huidige er weer bijsteken volgens mij zou dat kunnen proberen kan altijd .

dat zal ik morgen eens uitproberen

Gillian hoi,

Als ik het goed begrijp wil je een harde schijf - inclusief de daarop geïnstalleerde Win7-versie - uit de ene pc verplaatsen naar een andere .....
Dat gaat niet lukken, tenzij de twee pc's exact hetzelfde zijn wat hardeware betreft.
Onder windows worden allerlei instellingen en stuurprogramma's gebruikt die van toepassing zijn op de hardware in een computer.
Als je die schijf gebruikt als opstartschijf in een andere computer leidt dat zéker tot conflicten.

Hoi vanveelen ,

nee dat wil hij niet hij wil zijn huidige hd mee naar zijn nieuw systeem nemen om zijn bestanden meet te nemen en dan te formateren en nu wil hij alvast een hd erin zetten met besturing voor zijn kleinzoon die deze pc krijgt.

Hoi,

Aha .... dus 'alvast' een andere schijf in de oude pc en de bestaande schijf uit de oude als tweede in de nieuwe pc plaatsen ....
Dan geldt mijn opmerking inderdaad niet.
Ik zou ter 'voorbereiding' de data van de gebruikers onder windows op de oude pc verplaatsen naar openbare mappen. Niet zelden moet je allerlei trucs uithalen om de gebruikersmappen onder Windows van een verplaatste harde schijf te kunnen benaderen.

Laatst bewerkt:
Gillian hoi,

Als ik het goed begrijp wil je een harde schijf - inclusief de daarop geïnstalleerde Win7-versie - uit de ene pc verplaatsen naar een andere .....
Dat gaat niet lukken, tenzij de twee pc's exact hetzelfde zijn wat hardeware betreft.
Onder windows worden allerlei instellingen en stuurprogramma's gebruikt die van toepassing zijn op de hardware in een computer.
Als je die schijf gebruikt als opstartschijf in een andere computer leidt dat zéker tot conflicten.

nee klopt niet
de bestaande HD wil ik straks nadat hij geformateerd is als backupschijf gaan gebruiken.
ik wil nu echter al op de HD die de plaats in moet nemen van deze schijf voorzien van WIN7 (heb de orginele DVD in mijn bezit) het enigste wat er dus veranderd is een andere HD met dezelfde Win7.
op de nieuwe pc is een nieuwe Win7 geinstaleerd.
PS.
heb net het volgende geprobeerd. bij de HD die er inzit de stroomkabel uitgetrokken.
de andere schijf aangesloten, dvd erin pc opnieuw opgestart.
F8 gedrukt maar hij geeft dan alleen de HD als opstart mogenlijkheid kan niet van de dvd opstarten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan