Besturingssysteem op de PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

baloew

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
63
Hey,

Ik lees best vaak dat je een besturingssysteem op de PS3 kan zetten, en dan voornamelijk Linux.

Maar nu heb ik daar een paar vraagjes over:

1. Is dit legaal?
2. Kan dit schadelijk zijn voor je PS3?; dus als ik dit erop probeer te zetten, is het dan niet zo dat ik mijn Playstation kapot maak?
3. Is het terug te draaien?
4. Kent iemand een goede guide om dit te doen?
5. Kan je als het erop staat, ook nog gewoon terug naar je XMB van je PS3 en dan gewoon dingen doen zoals je normaal doet? Zoals gamen, PS-Store etc.
6. Jouw mening?

Thanks, Baloew
 
Ja dat klopt, er is een Linux versie voor op de PS3, namelijk Yellow Dog Linux. Het is legaal (linux is opensource), het is zover ik na kan gaan niet schadelijk voor je PS. Kijk anders eens hier voor meer informatie.

Het is terug te draaien, simpel door de partitie te formatteren waar Linux opstaat. Je kunt ook gewoon je dingen blijven doen, want standaard wordt nog steeds het GameOS geboot. Dit kun je veranderen in systeeminstellingen --> systeem standaardinstelling --> PS3/Other OS.
Als je dit hebt aangepast zal de PS bij de volgende herstart automatisch Linux booten. Door de powebutton 5 seconden ingedrukt te houden boot de PS weer door naar het GameOS, en kun je dus gewoon weer je PS3 games spelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan