Besturingssysteem start niet op / Hardware probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

icreative

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Beste,

ik heb een probleem wat mij zo erg irriteert.
Ik ging slapen en deed in de ochtend weer mijn computer aan toen ik wakker werd.
Kreeg ik een melding dat windows niet gestart kan worden omdat er een hardware probleem is (?)
Toen deed ik mijn andere HDD aan (sata verwisselt) daar zat Windows 8 op en daar geeft die ook een soort gelijke probleem aan.
Bij mijn 3e HDD (met winXP) kreeg ik ook een soortgelijke probleem.

Ik dacht dat mijn boot.ini was verpest dus heb op 1 HDD windows 8 opnieuw geïnstalleerd dus boot.ini was gefixt.
Toen ik mijn PC herstarte, ja hoor alweer hardware probleem..

Ik ben zelf ICT'er en heb dit nog nooit gezien en word er gek van !
Ik heb IDE config in mijn BIOS als AHCI
Ik heb gister mijn kabel management gedaan misschien is daar iets fout gegaan?

Groetjes
iCreative

Komt deze melding vanuit de BIOS? Dan mislukt de POST waarschijnlijk. Je zult het beste je hardware even moeten testen. Unplug alle aangesloten apparaten (printers, WiFi-adapters etc.) en probeer het nog eens. Test ook even je RAM geheugen (ik zou je niet kunnen uitleggen hoe:o, misschien kan een ander forumlid advies daarover geven). Kijk of je videokaart het goed doet (PCI-e). Misschien kun je in de BIOS wel zien wat er fout gaat tijdens de POST. Ik kan me niet voorstellen dat deze melding vanuit Windows komt. Staat er ook een code bij (bijvoorbeeld een serienummer of zoiets)? Dit kan verwijzen naar het apparaat wat dwarszit.

Wat femaollo zegt vind ik wel erg ver gezocht. Maar heel misschien (ik hoop van niet) is het wel waar.

Succes:D!

haha wat femaollo nou zegt heeft mij wel bang gemaakt ! maar ik heb mijn bios geflasht dan zou dat toch verholpen moeten zijn ?
En Bassie9 deze melding komt niet vanuit bios denk ik want ik krijg het echt wanneer windows opstart.. opzicht zou het wel kunnen wat femaollo zegt.. maar hij is opnieuw geflasht..
de POST melding krijg ik gewoon en hy boot perfect op...
Bij windows 8 krijg ik de volgende melding: Windows failed to start. a recent hardware or software change might be the cause en de informatie voor hoe te fixen met RD.. en als ik op enter klik krijg ik in de OS menu alleen windows 7 ultimate te zien terwijl er op de HDD alleen win 8 staat 0,o
en bij windows 7: windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratie-probleem in de computer.. kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. controleer het pad (...)
en dit allemaal terwijl ik net een nieuwe GPU heb gekocht die wou ik even testen :'(

Hier op de Microsoft site staat ook nog wat relevante informatie.

Gein, de combinatie ICT'er, windows 8 en boot.ini is een contradictio in terminis.:evil:

Hang alleen de schijf die je wilt booten eraan met als bootdevice de dvd speler met de desbetreffende windows dvd, of bij XP cd, erin en pleeg een opstartherstel.
Alle drie zo gedaan, tereugplaatsen, kun je via de BBS de schijf kiezen waarmee je wilt booten of vanaf de W7 of W8, die als eerste aan de controller hangt, de bootimages opnemen in de bootloader met EasyBCD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan