Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je moet namelijk alles van dat NEW statement afweten (=slechts een voorbeeldje).En in c++ is het veel moeilijker door de object-orientatie. Je zit dan telkens met het NEW statement (zo noemt het toch hé?) dus je moet een eigen garbage collector schrijven.
Als je net begint met C++ programmeren dan raad ik je aan om eens spelletjes te maken.geef eens tips want ik weet niets om te maken :S
Als je net begint met C++ programmeren dan raad ik je aan om eens spelletjes te maken.
Klinkt heel makkelijk maar dat zal je tegen kunnen vallen. Om maar alleen schaken te nemen, daar zijn ze nog steeds mee bezig om het te perfectioneren.
Het is ook van wat je wilt. Maar als je bezig wilt houden met programmeren van besturingssystemen dan lijkt me een aanrader om eens een blik te werpen op Linux.
Ik bedoelde ook console games. Op het tweede punt heb je gelijk.Als je met spel een console-based spel bedoelt, dan zou dit inderdaad kunnen. Maar als je een spel met een GUI wilt maken dan kom je toch al snel terecht bij een game engine, en daarvoor dien je mijns inziens toch weer de basis enigszins te beheersen.
Je kan altijd nog de sourcecode analiseren van bijvoorbeeld ls, ps en andere standaard commands die binnenin Linux/Unix te vinden is.Ik heb de source van Linux nog nooit bekeken, maar wederom geldt mijns inziens dat je daar weinig aan zult hebben zonder de nodige programmeerervaring. Dan ben je nog beter af met tutorials die uitleggen hoe je een OS schrijft. (De source van een Linux-distro lijkt mij behoorlijk geavanceerd, en zonder de nodige programmeerervaring zal je er waarschijnlijk weinig van begrijpen. Volgens mij vereist het zelfs heel wat programmeerervaring)
Je kan altijd nog de sourcecode analiseren van bijvoorbeeld ls, ps en andere standaard commands die binnenin Linux/Unix te vinden is.
en daarvan een bepaalde functionaliteit erbij programmeren
Daar kan je veel van leren.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.