besturingssyteem kan niet worden gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

programmasters

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Berichten
5
ik ben redelijk goed in computers en een vriendin an mij heeft een laptop aan mij gegeven waarvan het besturingsysteem niet meer opstart. ik kan wel bios en hij doet ne power on self test maar dan stopt het, ze heeft haar driver en os cd niet meer en ik heb wel nog een xp versie liggen. Het enige probleem is dat er gevoelige data op de drive staat. Ze is namelijk een zelfstandige. en ze kan het haar niet permiteren om de inhoud te verliezen nu zijn mijn vragen

1. Kan ik een schijfkopie maken naar een externe harde schijf of over het netwerk
2.probeer ik een tweede windows er naast te zetten om zo aan de files te komen
3.Help me.:(
 
Met de XP cd opstarten, indien mogelijk, en helemaal doorgaan tot installeren, en daar voor een herinstall kiezen.

Je kunt ook naar de repairconsole gaan, in een eerder stadium voor repareren kiezen, en daar onderzoeken waar de fout zit, fixmbr en fixboot, b.v. uitvoeren, of de registers terugzetten uit de map repair, of een herstel punt.

Handleiding.
 
Of probeer met "Bart's Network Boot Disk" op te starten dan daarmee je laptop in het netwerk hangen en de data te kopieren
 
nop ik probeer windows te instaleren en ik krijg een blue screen: Partmgr.sys is de fout en hij zegt page fault in nonpaged area
 
Dat is, of een ram probleem, of een harde schijf probleem, die je beide kunt testen met deze cd, er staan allerlei progjes er voor op.
 
ik denk dat het haar harde schijf is want bios zegt: problem occured with primary iets en dan praat hij over een harddisk, wat nu
 
Proberen te repareren met TestDisk, wat ook op de eerder aangegeven cd staat.
 
sorry maar de programma's kunnen de harde schijf totaal niet vinden. Nog ideetjes? Toch al bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan