Beta versie's

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Is het verstandig van progjes de beta versie te hebben of niet heb vandaag ik de krant gelezen dat er van alles mis kan gaan met beta versie's van programma's is dat echt zo?

Naar mijn weten is een beta-versie een uitprobeer-versie van een programma.
Het kan dus zijn dat er fouten inzitten.
Meestal werken ze ook niet zo lang. (30 dagen)

Echter, sommige wares werken prima als je het serienummer weet in te voeren.
dan is de beta ineens een full-version zonder fouten?!

Ik dacht dat de beta-versie een versie van een software programma is waarvan de ontwikkeling nog in volle gang is. Die ze 'loslaten' op de consument, zodat juist de fouten beter bovenkomen. Ik gebruik zelf wel beta's. Zou het liever niet doen bij belangrijke software. Maar dat is persoonlijk. Heb er niet echt een reden voor.

Geplaatst door Paul-RT

Meestal werken ze ook niet zo lang. (30 dagen)

Echter, sommige wares werken prima als je het serienummer weet in te voeren.
dan is de beta ineens een full-version zonder fouten?!

Een Beta versie is inderdaad een test versie ja die meestal uitgedeeld wordt aan een selecte groep mensen die het programma testen.
Er kunnen dus nog programeer fouten ect inzitten maar aan het uiterlijk veranderd meestal niets meer in Beta stadium.
Het kan wel zo zijn dat als je een beta installeerd dat ej ineens onverklaarbare fouten ect op de pc krijgt niet alle fouten en bugs zijn er al uit gehaald.
Er is ook nog een zogenoemde Alfa versie dat is ook een test versie die weer aan die selecte groep gegeven wordt en daar kan nog wel van alles in veranderen.
Alfa stadium geeft eigenlijk aan dat het een programma in de maak is.

@ Paul-RT,
Waar jij over praat is gewoon een normale shareware versie.(30 dagen enz )
Het is dus niet zo dat een warez Beta versie ineens een full versie wordt de beta versie is inprincipe klaar voor gebruik en ja dat je dan dmv een serie nummer een full werkende krijgt ala.
En een Beta versie is zeker niet te vergelijken met een normaal verkrijgbare shareware versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan