betaalsites blokkeren en ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

keyldick

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Ik heb Windows XP Internet Explorer en ADSL via Zonnet.

Bestaat een mogelijkheid om het bezoeken van betaalsites te blokkeren. Mijn zoon zat laatst op een spelletjessite voor 0,70 euro per minuut...

Goede vraag. Meer ouders zullen met dit probleem worstelen. Het lijkt mij vrijwel ondoenlijk eerlijk gezegd. Hoe oud is je zoon?

Groetjes,
Bennie

ADSL..... €0,70 p/m,........

Zoonlief moest zeker een nummer bellen en de hoorn naast het toestel leggen?

Het telefoneren en internetten tegelijk verbieden zou een oplossing zijn.

Of heb je nog een modem in je PC ?

Mijn zoon is 8. Heeft toen ook een dial-switch (game.exe) gedownload, welke de startpagina steeds weer veranderde en MS-Connect in ProgramFiles steeds weer na verwijderen terug zette.

Hij durft sindsdien niet meer te internetten...

Is het eigenlijk mogelijk om een betaalsite te bezoeken via ADSL... Verandert je "hoge frequentie lijn"dan in een soort telefoonverbinding?

En ja, ik heb ADSL gewoon met een splitter en een USB-modem.

Groeten, Dick

Ja, dat is zonder meer mogelijk (ook met kabel), zij het dat je meestal nog een apart nummer moet bellen om een bepaalde code te krijgen. Hoe het verder precies werkt, zou ik niet weten. Om de aanwezige rommel te verwijderen zou ik de stappen opvolgen van Kleinkramer. Klik daarvoor hier.

Groetjes,
Bennie

Het zou toch goed zijn, als het mogelijk was om bijvoorbeeld in InternetExplorer een vinkje te zetten bij(bij verbindigen bijvoorbeeld) "alleen primaire verbinding gebruiken".

Maar ik begrijp uit de reacties dat dat niet kan.

Groeten weer, Dick

Hoi.

Je kan bij KPN toch gewoon betaalnummers blokkeren.
Als uw zoon dan wil bellen gaat dat niet. Hebben wij thuis ook.

Groeten,

Kun je bij KPN een bepaalde groep betaalnummers blokkeren.

Zodat je bijv. nog wel servicenummers kunt bellen (nuon enz enz)

Geplaatst door keyldick
Kun je bij KPN een bepaalde groep betaalnummers blokkeren.

Zodat je bijv. nog wel servicenummers kunt bellen (nuon enz enz)

Bij mijn weten blokkeer je dan de zogenoemde 06 lijnen(je kent ze wel, hijg, hijg, puf, puf aahhhhh,nu 0906 of zoiets). Ik zal het voor de zekerheid even voor je opzoeken.Kijk hier maar even:
http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/c...nnel=0&zoekVerder=true&keyword=Blokkeren#par1
Let wel op welke je blokkeert i.v.m de door jou genoemde service nummers(nuon, enz.).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan