betalen met iDEAL zonder KvK nummer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VisFanaat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2015
Berichten
3
Ik ga een kleinschalig website openen om producten te verkopen. Dan is een KvK nummer niet nodig. Maar weet iemand of het mogelijk is om klanten te laten via iDEAL zonder KvK nummer?
 
Laatst bewerkt:
Verder heb je een zakelijk rekeningnummer nodig en ook die krijg je alleen met een KvK inschrijving.
 
Ik liep met mijn website (abonnementen systeem) tegen hetzelfde probleem aan.

Ik maak al jaren naar volle tevredenheid gebruik van Sofort (www.sofort.nl), een Duitse bank welke hetzelfde systeem gebruikt als Ideal. Je bank kiezen, inloggen met je eigen bank verificatie systeem (e-reader, TAN-ccode o.i.d.) en vervolgens net zo betalen als bij IDeal. Bijkomend voordeel is dat de tarieven lager liggen dan bij IDeal, ik betaal geen maandelijks vast bedrag alleen een (zeer klein) percentage van het overgemaakte bedrag. Wanneer ik 3 abonnementen in een maand ontvang betaal ik aan Sofort minder dan een euro. Ontvang ik niets, dan betaal ik ook niets.

Telefonische hulplijn is Nederlands sprekend.

Bij Sofort heb je geen KVK-nummer nodig en geen zakelijke bankrekening.

Er staat mij alleen iets van bij dat er één grote Nederlandse bank niet aangesloten is bij Sofort, alle overige grote banken wel. Ook de meeste Belgische banken.
 
Probleem is vaak dat men Sofort en het systeem niet kennen. Ik dus tot nu ook niet en zou niet zo snel tot betaling over gaan met iets wat ik niet ken. iDeal is bekend en vertrouwd bij het merendeel van de bevolking.......
 
Met alle respect en 100% niet rot bedoeld maar als ik eerst referenties moet gaan bekijken alvorens ik weet of het okay is haak ik ( en vele met mij ) al af. Consument is verwend en wil klikken en klaar. Wat de boer niet kent eet men niet.
 
Ik zelf vind dat als je een internet webshop wil beginnen (en weet waar je aan begint!!) dat je dan gewoon alles op orde moet hebben.
Als ik geen KvK nummer op een webshop zie staan, haak ik al af. Niet dat het enigszins allemaal okee is wat de KvK betreft, maar toch.

Als je producten verkoopt, moet je ook belasting betalen. Hoe klein je ook bent.
Ik kan dit weten omdat ik een kleinschalige spirituele praktijk heb. Ik ben ingeschreven bij de KvK en dus bij de belastingdienst bekend.
Als je dat niet wilt maar je wilt wel een webshop, ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Je kan naar de KvK zelf gaan, daar de vragen stellen. Is het hobbymatig wat je wilt gaan doen, is het niet altijd nodig, maar je zult het toch op moeten geven aan de belastingdienst.
Je verwerft namelijk extra inkomen.
 
Nogmaals, zelf heb ik geen webshop maar een website met een abonnementen systeem.

Mijn inkomsten daaruit bedragen zo rond de 250 per jaar, hier hoef ik geen KvK voor aan te vragen.
Voor dit soort bedragen is een zakelijke rekening ook onzin, dat zou meer kosten dan het oplevert.

Deze inkomsten kan ik bij invullen van het biljet inkomsten belasting opgeven bij "Inkomsten anders dan uit arbeid."

Gezien de zeer geringe inkomsten (het is meer een onkostenvergoeding voor serverhuur en domeinnaam) hoef ik het zelfs helemaal niet op te geven aangezien het verschil tussen de zeer geringe inkomsten en aantoonbare uitgaven nagenoeg nihil is.
 
Dat nogmaals doet er niet toe, ik had het tegen de TS en dat ben jij toch niet, dacht ik zo ;)
 
Ik snap je reactie femke98, maar helaas klopt het toch echt wat gast0158 zegt. Ik ben nu al 2x naar KVK geweest. Men wilde mij niet inschrijven vanwege kleinschaligheid. Dit hebben meerdere kleine bedrijven. Ik heb net de BD gebeld, ook daar zei men dat is een KVK inschrijving niet verplicht. Wel is het dan altijd verplicht om je aan te geven bij de BD. Zij gaan dan bekijken of je belastingaangiftes moet doen.
 
Prima optie die Sofort lijkt me. Wel vind ik het belangrijk dat alle referenties controleerbaar op de site staan, het liefst nog aangevuld met reviews van bekende/bewezen review sites...
Waarom gebruik maken van het dan te dure Ideal? die ook niet 100% veilig is, zie de uitzending van Radar
http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/26-01-2015/hoe-veilig-is-ideal/
Ook niet altijd ok dus...

Ik houd wel een beetje van mensen die een andere weg kiezen, zolang alles maar transparant is... en neem maar aan.... personen als ondergetekende lopen alles wel na.. ben geen snelle klikker, denk er vaak nog een paar dagen over en soms doe ik het dan niet... ik denk dat die snelle klikkers vaker een miskleun hebben dan ik.... (afkloppen.. nog nooit gehad...). Tja.. had je maar beter moeten lezen.... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan