Betalen op internet- buitenland?

Status
Niet open voor verdere reacties.

windoos

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
680
Hallo,
Waarschijnlijk een beetje domme vraag, maar toch...
Hoe kan ik betalen op internet, in U.S. wel te verstaan. Hierbij wil ik niet betalen middels creditdard, en kreeg van betreffende winkel een mail met betalingsmogelijkheden: "moneygram, cashier check, personal check".
Is iemand bekend met de genoemde termen, weet hij/zij hoe dit precies werkt? Hoe lang doet een betaling er dan over? Is het veilig?
Al zou ik het liefste onder embours betalen, maar in de U.S. is dit not-done geloof ik. Economy reliabiltiy enzo. Of heeft iemand hier een oplossing voor?
(Btw. ik heb geen fax tot m'n beschikking)
Bedankt voor de aandacht, Rob
 
een zwager van mij heeft wel eens een moneygram verstuurd. het kwam hier op neer dat je via een soort telegram een geldbedrag stuurt. dat kan inderdaad over de hele wereld zijn. een cashiercheck is een soort check aan toonder, degene die de check bij een bank aanbiedt krijgt het geld dat het vertegenwoordigd.
hoe het met een personal check werkt weet ik niet.
een moneygram is volgens mijn zwager dus het meest veilig omdat je direct aan een persoon(bankrekening) het bedrag stuurt. maar dit alles zegt natuurlijk niks over het feit of je het bestelde ook daadwerkelijk thuis krijgt.
gr. erik.
 
Ik sluit me hier bij aan!! Het is vaak niet hoe je moet betalen waar je je druk om moet maken want die bedrijven zorgen toch wel dat ze hun geld krijgen. Nee, het gaat er meer om of jij na betaling wel je spullen krijgt. Betalen is makkelijk maar je spullen krijgen of je geld terug halen is wat anders:(
 
Bedankt.
Zijn er misschien constructies te bedenken waarbij het produkt wordt afgeleverd bij een derde partij (in Nederland) waarna je via deze onder rembours kunt betalen? Of is er misschien een dienst die ervoor zorgt dat je gegarandeert het produkt ook krijgt, maar waarbij de verkoper ook zeker kan zijn van geldontvangst. (stel ik me zoiets voor als de post die een pakketje- in geval van afwezigheid- tijdelijk opslaat, waarna je dit pakketje kunt afhalen)?

Ik proef uit geposte reacties dat er toch wel wat terughoudendheid te betrachten valt als het gaat om online betalen? Ben d'r zelf ook een beetje huiverig voor, dat wel. Bestellen is één, betalen is een tweede.
Iemand suggesties?
 
Ik bestel ook wel eens via internet maar dan wel in NL. USA en zo is mij te riskant. En zo derde partij constructie is er niet hoor. Is hetgeen je wil niet in NL te krijgen. Hou er rekening mee dat je vaak ook nog invoerrechten moet betalen over het product dat je gekocht hebt en dat ligt tegen de 20% aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan