• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Betalingstermijn 50% direct 50% later

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClipRijk

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2013
Beste forumleden,

Aan de ene kant doet het me "pijn" om weer een beroep op jullie te doen, dat is immers echt al weer jaren geleden :-). Aan de andere kant toch fijn dat het kan. Want wat in 1ste instantie op het oog een simpele vraag leek, lijkt toch voor mij onmogelijk om op te lossen..

In het voorbeeld staan 3 betalingstermijnen, A in 2 maanden, B in 3 maanden en C 50% direct en 50% na 2 maanden. Die 1ste 2 zijn me nog wel gelukt om dat werkend te krijgen, maar die laatste krijg ik maar niet voor elkaar om dat werkend te krijgen. Het doel is dus bij deze C dat er meteen 50% betaald moet worden en de overige 50%, in dit voorbeeld, over 2 maanden.

Bij voorkeur zonder Marco of iets dergelijks.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Deze voor C14 en doortrekken

Code:
=ALS.FOUT((C13/2)+(A13/2);"-")

Die eerste twee kunnen ook simpeler
Voor product A in C10 en doortrekken:

Code:
=ALS.FOUT(A9+0;"-")

Voor Product B in D12 en doortrekken

Code:
=ALS.FOUT(A11+0;"-")

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Maar dit is een te platte benadering. Als de betalingstermijn veranderd, gebeurd er volgens jouw oplossing niks. Als je in mijn voorbeeld is cel B2/B3 een ander getal invult, veranderd alles mee. En dat geldt dus ook voor Product C. Dat is nu altijd 50/50 met 2 maanden, maar als dit 1 of 3 maanden wordt, moet je het weer handmatig aanpassen.

Niet onaardig, oneerbiedig bedoeld, maar dit had ik zelf ook kunnen verzinnen :-)

deze doortrekken in C14

Code:
=ALS.FOUT((C13/2)+ALS.FOUT(INDEX($C$13:$T$13;;ALS.FOUT(1/(1/(C7-VERT.ZOEKEN($A13;$A$2:$B$4;2;0)));-1))/2;0);"-")

Yes helemaal geweldig! Mijn dank is groot!

Al heb ik toch nog een kleine vraag/opmerkingen (sorry).. Deze formule is volgens mij alleen bestemd voor Product C. Maar ik wil 1 formule die ook voor A en B geldt.. Al kan ik door wellicht zelf nog wel iets op verzinnen met een als functie..

Voor nu zet ik hem op opgelost, mocht ik er toch niet uitkomen, meld ik me weer. Voor nu nogmaals bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan