pommeke
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 jul 2007
Hallo,
In een rapport (dat een factuur is) heb ik volgende expressie staan in een label:
Bedoeling hiervan is dat het de datum weergeeft voor wanneer het factuur moet betaald zijn.
Altijd de 1ste van de volgende maand.
Werkt prima! (vb: factuur november)

Alleen met jaarwissel niet. Voor deze maand geef hij #Type! weer. (vb: factuur december, hier moet dus 01/01/2022 staan)

Meestal zet ik dan de datum van de pc op 1 januari van het volgende jaar, maar dat wil zeggen dat de mensen een maand extra de tijd hebben om de factuur te betalen.
(wat niet de bedoeling is)
Kan iemand zeggen dat er fout is in de formule?
In een rapport (dat een factuur is) heb ik volgende expressie staan in een label:
Code:
=IIf(Month([FactuurDatum])=12;DateSerial(Year([FactuurDatum])+1;1;1);DateSerial(Year([FactuurDatum]);Month([FactuurDatum])+1;1))
Bedoeling hiervan is dat het de datum weergeeft voor wanneer het factuur moet betaald zijn.
Altijd de 1ste van de volgende maand.
Werkt prima! (vb: factuur november)
Alleen met jaarwissel niet. Voor deze maand geef hij #Type! weer. (vb: factuur december, hier moet dus 01/01/2022 staan)
Meestal zet ik dan de datum van de pc op 1 januari van het volgende jaar, maar dat wil zeggen dat de mensen een maand extra de tijd hebben om de factuur te betalen.
(wat niet de bedoeling is)
Kan iemand zeggen dat er fout is in de formule?
Laatst bewerkt: