Betekenis van een error van Visual Studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr32

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Berichten
441
Beste Helpmij'ers,

Ik ben (zoals sommigen misschien al in de gaten hebben) druk bezig met het programmeren van een (nogal) ingewikkeld programma. Het begint aardig te lukken, maar toch blijft één error mij continu een doorn in het oog :(.

Ik verzamel alle functies in één Class. Die class importeer ik in het bestand waarin de sub's voor de knoppen enz. staan. Daar is tevens ook het hart van het programma (dat stuurt alles aan). Maar... Iedere keer als ik een functie aanroep als string:
Code:
Listbox1.Items.Add("VerschuivingMogelijk(Richting.Op).ToString())
geeft hij de volgende error:
Code:
Reference to a non-shared member requires an object reference

Nu heb ik op deze site al wat informatie gevonden, maar echt verduidelijkend voor mij is dat niet. Ik snap nu nog steeds niet wat het probleem is. Kan iemand uitleggen waaraan het ligt en hoe het opgelost kan worden?

En voor het geval iemand vraagt waarom ik de functies apart heb gezet? Dat is heel simpel: Ik ben een grote rommelaar op dit gebied, en ik ben het een beetje zat om iedere keer weer dat ene stukje code te moeten opzoeken. Dit brengt voor mij meer structuur in mijn werk, vandaar dus... :p

Alvast bedankt!

mr32 :cool:
 
Laatst bewerkt:
het enige wat mij opvalt is het aanhalingsteken achter add(. Wordt dat nergens afgesloten?
 
Dat wordt netjes afgesloten hoor! Kijk maar:

Code:
Listbox1.Items.Add[COLOR="#ff0000"]([/COLOR]"VerschuivingMogelijk[COLOR="#ff8c00"]([/COLOR]Richting.Op[COLOR="#ff8c00"])[/COLOR].ToString[COLOR="#2e8b57"]()[/COLOR][COLOR="#ff0000"])[/COLOR]

Voor de duidelijkheid: De hele handel is zo geïmporteerd:

Code:
Imports BackTrack.Functies
"Functies" is daarin de naam van de class waar alle functies staan. Verder zijn alle functies in die class public, dus daar kan het ook niet aan liggen!

mr32 :cool:
 
Laatst bewerkt:
Code:
Listbox1.Items.Add([COLOR="darkred"]"[/COLOR]VerschuivingMogelijk(Richting.Op).ToString())

Ik denk dat dit "" wordt bedoeld.

mvg Willy...
 
Laatst bewerkt:
Nou, sterker nog, als ik die
Code:
VerschuivingMogelijk(Richting.Op).ToString()
gewoon laat uitvoeren, dan heb je hetzelfde resultaat. (Zonder het aan die listbox toe te voegen dus...)

En als je het tussen "" zet, dan wordt die functie niet aangeroepen...
 
Heb je ''VerschuivingMogelijk'' al aangemaakt, zoals dit?
Code:
Dim test As New VerschuivingMogelijk()

Een ideetje, het proberen waard?
 
Het is misschien handig om er 'Public Shared Function' i.p.v. 'Public Function' van te maken. Waarschijnlijk werkt het dan wel.
 
Dankje! Dat werkte. Fijn, dan kan ik alles weer lekker terugzetten en genieten van de orde :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan